Balancer stekkertje tijdens rijden

• Topicstarter Topicstarter Sideways_79
  • Startdatum Startdatum
S

Sideways_79

Guest
Ik heb een Lemon RC 5400 LiPo accu gehaald voor mijn Firestorm Flux.

Nou past ie precies in mijn auto,alleen zit het balanceer stekkertje in de weg!
Het is een hardcase,dus met die 3 pinaansluitingen bovenop waarvan die middelste smalle dus de balanceer aansluiting is.

Vraag is dus of dit stekkertje aangesloten moet zitten tijdens rijden,of dat deze alleen van belang is tijdens het laden?! (dan kan ik hem er gewoon los naast laten hangen)
Niet dat ie met stekkertje los mijn accu's te ver ontlaad ofzo...

Groeten Guido

De balance stekker hoeft in je auto niet aangesloten te zitten.
Alleen tijdens het laden.

De balancer stekker is alleen van belang tijdens het opladen.
Bij sommige auto's waar je een apparte lipo cut-off hebt (om te diepe ontlading te voorkomen) heb je de balancerkabel ook nodig tijdens het rijden.
Maar ik ga er vanuit dat in de firestorm flux wel een ingebouwde cut-off zit dus jij zal de balancer aansluiting niet nodig hebben tijdens het rijden.

Inderdaad absoluut niet nodig tijdens het rijden. Ik snap alleen niet hoe dit stekkertje 'in de weg' kan zitten???

Als je de accu met glasvezel tape vastzet in de auto als in mijn TRF415MSXX dan zit hij inderdaad in de weg en moet je hem er even uithalen.

Als je de accu met glasvezel tape vastzet in de auto als in mijn TRF415MSXX dan zit hij inderdaad in de weg en moet je hem er even uithalen.

Ik snap dat het tape eroverheen gaat, maar hij heeft toch gewoon 3 gaatjes op een rij. Volgens mij gaat het tape dan gewoon over het gaatje en is er niks aan de hand. Dat heb ik in mijn Xray ook gewoon. Er zit alleen (soms) een stekkertje in voor het balancen, maar dat is hooguit, echt hooguit, 1x per 50 ladingen.

Ik snap dat het tape eroverheen gaat, maar hij heeft toch gewoon 3 gaatjes op een rij. Volgens mij gaat het tape dan gewoon over het gaatje en is er niks aan de hand. Dat heb ik in mijn Xray ook gewoon. Er zit alleen (soms) een stekkertje in voor het balancen, maar dat is hooguit, echt hooguit, 1x per 50 ladingen.

Bij bijvoorbeeld een Firestorm van Hpi kan door de vorm van de batterijhouderafdekking(voor de scrabelaars onder ons;)) deze middelste kabel behoorlijk in de weg zitten.

Bij bijvoorbeeld een Firestorm van Hpi kan door de vorm van de batterijhouderafdekking(voor de scrabelaars onder ons;)) deze middelste kabel behoorlijk in de weg zitten.

Misschien snap ik gewoon niet wat je zegt hoor....Kan heel goed :)
Maar hij geeft aan dat hij pluggen in de accu heeft zitten. In mijn is dat dus met kokertjes in je accu ipv draden die eruit komen..... Tijdens het rijden hoef je geen balance stekkertje te gebruiken, dus dan kan hij met kokertjes toch niet in de wegzitten?

Misschien snap ik gewoon niet wat je zegt hoor....Kan heel goed :)
Maar hij geeft aan dat hij pluggen in de accu heeft zitten. In mijn is dat dus met kokertjes in je accu ipv draden die eruit komen..... Tijdens het rijden hoef je geen balance stekkertje te gebruiken, dus dan kan hij met kokertjes toch niet in de wegzitten?

De vraag was ook enkel of hij de balancerkabel uit de accu kon verwijderen tijdens het rijden. Vandaar;)

Haha.
1 keer balanceren per 50 ladingen!?
Zozo living on the edge?
Posted via Mobile Device

Haha.
1 keer balanceren per 50 ladingen!?
Zozo living on the edge?
Posted via Mobile Device

Echt NIKS aan de hand. Voor het balancen doe ik ALTIJD even doormeten met een goede voltmeter. Hoogste veschil wat ik tussen de cellen heb gehad is echt 0.02V. Niet noemenswaardig in mijn ogen! Vaker is in mijn ogen dan ook echt niet nodig, want dit verschil mag van mij best tussen de cellen zitten. Goed materiaal valt of staat alles mee....

Back