Balancer

Hallo

Ik heb een balancer gekocht de LBA10net6S van hyperion
Nu heb ik een aantal lipo`s maar aan een aantal zitten geen stekkers aan om de balancer op aan te sluiten dus wil ik ze er zelf aan zetten.
(Het type stekker is HP-EOSLBA-MC-P4)3S
Het is ook bij een paar gelukt maar bij 1 niet.
maar bij 2 dezelfde paketten doet 1 het niet
Op de lipo zit een printplaat gesoldeerd en heb ze allebij het zelfde gesoldeerd maar de ene doet het wel goed maar de andere doet het niet.
700.jpg

Deze geeft een fout aan.(bovenste)
1500.jpg

Deze doet het wel en ze zijn het zelfde gesoldeerd, maar is allen gedraaid

Zit er op de eerste foto geen sluiting tussen de contacten middenonder en rechtsonder?
Maar dat zal het wel niet zijn...
Bart

Zijn het echt precies dezelfde pakketten? Zoja, dan vermoed ik een slechte soldeerverbinding of iets dergelijks.
Het kan ook zijn dat het printplaatje verschillend is, dat is op de foto's niet goed te zien. Kan je een scherpere foto maken van het foute pakket, zodat de kopersporen op het printje goed te zien zijn? :wink:

Ik vind het zoiezo HEEL vreemd dat de draden die naar de regelaar gaan aan 1 kant zitten bij een 3S pakket... lijkt mij zeer onlogies/onwaarschijnlijk.
Volgens mij heb je een foutje gemaakt tijdens het solderen...

Bij de bovenste foto moet links boven en rechts onder een draad naar de regelaar en bij de onderste links onder en rechts boven (er moet tussen de 9 en 12,6V over die cellen staan).

Pas daarna zou ik mij over de balancer druk maken.

(bovenste foto) rechts onder rood, de volgende rechts/midden boven, dan links/midden onder, dan links boven.
(onderste foto) links onder rood, de volgende links/midden boven, dan midden/rechts onder, dan rechts boven.

Het is dan wel kwart voor 5 maar ik ben nog wel wakker... toch?

Voor zover als ik het kan zien zit er geen sluiting in en anders zou de lipo ook wel gaan roken .

@ bdoets
Zover ik het kan zien zijn de printplaten het zelfde .
Ik zal de solderingen nog een keer nalopen.

@ nando
Het zijn bestaande lipo paketten allen heb (wil) ik daar stekkers aan solderen om de balancer aan te sluiten
dus de printplaatjes zaten er al op.

Meet de cellen eens afzonderlijk uit via de balancerstekker, misschien is je pakket te ver uit balans zodat je balancer er niet meer aan wil beginnen of is er iets fout met de verbinding tss stekker en pakket.

Als er een cel onder 3V of over 4,2V zit dan kan je ook wel problemen krijgen.

Gr Joeri

Zo zitten ze aan mijn Kokam ook, zal goed moeten zijn :? .

Bij mij ook en daarom vindt ik het zo raar
Maar ik zal morgen wel een wat gaan meten ik moet nu werken.

Joeri G. zei:
Meet de cellen eens afzonderlijk uit via de balancerstekker, misschien is je pakket te ver uit balans zodat je balancer er niet meer aan wil beginnen of is er iets fout met de verbinding tss stekker en pakket.

Als er een cel onder 3V of over 4,2V zit dan kan je ook wel problemen krijgen.

Gr Joeri

Ik heb de cellen gemeten en bij het ene pakket meet ik 12,4V een 1500 paket en bij het 700 paket 12,5V
Bij het 700 paket is er 1 cel die 4,2 aangeeft en de rest 4,1 en het 1500 paket allemaal 4,1
Ik zal ook nog eens kijken of ik het 700 paket nog meer kan balanceren

Met je lipo's is alles oké, kben eens naar de manual van die balancer gaan zoeken en het lijkt me dat je wel achter de oorzaak kan komen als je het stukje van de foutmeldingen eens leest.

Ik zou eens kontroleren of je instellingen zoals master/slave en met of zonder lader balanceren goed ingesteld staan.

Gr Joeri

schiet mij maar lek :?
ik heb het betreffende paket ontladen en ook opnieuw gesoldeerd en nu wil hij wel balanceren.
maar of dat het probleem was weet ik niet maar hij nu aan het laden
Bedankt voor de reactie`s

Back