balanceren op 3,3A?

Hallo,

Ik heb een turnigy 80w lader gekocht en ik vroeg me af: als je de lader op balance zet met 3,3A (capiciteit van mijn accu), gaat er dan werkelijk 3,3 ampere door de kleine balanceerdraden? Of wordt mijn lipo eerst via de main plug opgeladen om in de laatste paar minuten gebalanceerd te worden? Was ik nieuwsgierig naar :)

groet, Gerard

Dit vind ik dus ook raar. Goede vraag.

Ik kocht een sky RC ballance lader van €19.95

Dus die had alleen maar een kleine aansluiting.
Lade wel gewoon op dus ik vroeg het me ook af hoeveel dat kleine draadje aan stroom transporteerd.

Hallo,

Of wordt mijn lipo eerst via de main plug opgeladen om in de laatste paar minuten gebalanceerd te worden? Was ik nieuwsgierig naar :)

groet, Gerard
Ja anders heeft die mainplug geen zin.
3.3A is dus de laadstroom als je een 3.3Ah lipo met 1C laadt.;)

Dit vind ik dus ook raar. Goede vraag.

Ik kocht een sky RC ballance lader van €19.95

Dus die had alleen maar een kleine aansluiting.
Lade wel gewoon op dus ik vroeg het me ook af hoeveel dat kleine draadje aan stroom transporteerd.
Dat zal wel een lader zijn voor kleine lipos met een beperkte maximum laadstroom.
Ik heb het even na gekeken en ja hoor max 800mA dat kan dus wel door een kleine plug.;)

De laadstroom gaat door de dikke aansluitdraden.

Er wordt gebalanceerd via de dunne balancerdraden. Dat vindt plaats gedurende het hele laadproces.

De balanceerstroom is bij veel laders niet hoger dan maximaal 100 tot 150 mA. Die stroom kan makkelijk door de dunne balancerdraadjes.

Back