Wie heeft zoiets wel eens in een modelsub gezien:
Bestaat er al een trimsysteem waarbij niet met perslucht, maar met een soort mechanische compressor en een druktank, en aan de andere kant een open verbinding naar buiten, getrimt wordt? (trim door waterverplaatsing (volume) verandering)
met als voordeel dat de druk in de WTC niet veranderd tijdens het trimmen, en je niet afhankelijk bent van een druklucht cylinder.
schetsje
het is natuurlijk een mogelijk systeem, maar de vraag is meer of mensen dit al hebben toegepast en of het een beetje ok werkt.
die zuiger kan op allerlij manier worden aangedreven, maar een wormwiel lijkt mij de meest voor de hand liggende.. ivm de kracht die op de zuiger staat.
ik heb het systeem helemaal buiten de wtc getekend om duidelijk te maken dat de druk in de wtc onveranderd blijft. in de praktijk zou het ook binnen de wtc kunnen.
een compleet trimsysteem zou bestaan uit
- 3 tanks en 2 servo's. met de voorste en achterste trimtank aan elkaar verbonden. en de 3e in het midden van de boot.
- of 2 tanks, met een mix instelling, waarbij voor en achter apart worden aangestuurd, en een totaal van beide de drijf/zink trim funktie heeft.
ps, dit is alleen een trim systeem, en wordt in combinatie gebruikt met grote hoofdballast tanks die met perslucht gevuld worden.
mvg
Rico
Bestaat er al een trimsysteem waarbij niet met perslucht, maar met een soort mechanische compressor en een druktank, en aan de andere kant een open verbinding naar buiten, getrimt wordt? (trim door waterverplaatsing (volume) verandering)
met als voordeel dat de druk in de WTC niet veranderd tijdens het trimmen, en je niet afhankelijk bent van een druklucht cylinder.
schetsje
het is natuurlijk een mogelijk systeem, maar de vraag is meer of mensen dit al hebben toegepast en of het een beetje ok werkt.
die zuiger kan op allerlij manier worden aangedreven, maar een wormwiel lijkt mij de meest voor de hand liggende.. ivm de kracht die op de zuiger staat.
ik heb het systeem helemaal buiten de wtc getekend om duidelijk te maken dat de druk in de wtc onveranderd blijft. in de praktijk zou het ook binnen de wtc kunnen.
een compleet trimsysteem zou bestaan uit
- 3 tanks en 2 servo's. met de voorste en achterste trimtank aan elkaar verbonden. en de 3e in het midden van de boot.
- of 2 tanks, met een mix instelling, waarbij voor en achter apart worden aangestuurd, en een totaal van beide de drijf/zink trim funktie heeft.
ps, dit is alleen een trim systeem, en wordt in combinatie gebruikt met grote hoofdballast tanks die met perslucht gevuld worden.
mvg
Rico