balen

hallo, ik heb (helaas) een catamaran van newqida gekocht en nu heb ik een vraagje: kan ik hem sneller maken door er een zwaardere accu in te zetten (nu 9.6V) want ik weet niet wat de motors kunnen hebben. Is het ook een optie om er andere props onder te zetten (als dit uberhaupt al helpt) alvast bedankt dick

Hallo Dick,

Plaats even een paar foto's van je (helaas) gekochte cat, zodat we kunnen zien hoe het binnenwerk van dit exemplaar eruit ziet.

Domweg het voltage verhogen is alleen mogelijk als je weet hoeveel de relais in het schakelkastje in de boot kunnen verwerken, als die al maximaal is met 9,6V dan gaat het niet.
Ook de motoren zijn met 9,6V (als het 8,4V motoren zijn) al aardig belast.
Zijn het 12V motoren, dan kunnen ze meer verdragen.

Ik zal vanavond even een site opzoeken, waar dit type cat van een 'fatsoenlijke' motorisatie is voorzien, dan kun je zelf bepalen of je er zoveel tijd, geld en moeite in wilt steken.

Groeten, Jan.

hallo, ik heb (helaas) een catamaran van newqida gekocht en nu heb ik een vraagje: kan ik hem sneller maken door er een zwaardere accu in te zetten (nu 9.6V) want ik weet niet wat de motors kunnen hebben. Is het ook een optie om er andere props onder te zetten (als dit uberhaupt al helpt) alvast bedankt dick

Dat helaas heb je toch echt zelf gedaan toch
mvg
Frederik Ik vind het namelijk niet erg sportief
Om iemand hier op het forum in een soort vocht te zetten
Daar zijn de PB,s voor toch

Back