Balsa bodem. Epoxy met glasvezeldoek?

Oké, eerst zeg je dt brushless beter is dan brushed, en nu andersom:P
Maar goed. Ik wil dus graag twee props onder mijn bootje, dus hoe kan ik dan op 1 Speed 700 BB Turbo varen? of gewoon enkele prop eronder? 30-35 km/h moetie wel gaan halen. Ik zou graag iets meer willen weten over de vaareigenschappen van beide soort motoren.

Wat adviseren jullie mij voor motoren voor zowel twin als mono.

Alvast bedankt. Groeten, Jer

Hey,

Ook jij verandert wel is van mening hoor:p zo wilde je eerst 40 halen, inmiddels heb je dit bijgesteld naar 30-35. (niet dat hier iets ergs mee is hoor)

Mij is nog niet helemaal duidelijk wat voor vaarbeeld je nou precies wilt, ben je meer opzoek naar zoiets:

Niet letten op het type boot en het formaat, het gaat mij om hoe hij op het water ligt, dat er geen spray is en hoe snel hij gaat.

Of zoek je toch meer zoiets:

Ook hier weer niet letten op het type boot of formaat. Hier gaat het mij ook niet op de snelheid maar meer hoe hij op het water ligt, wat hobbeliger en met een oppervlakteschroef wat zorgt voor een spray.

Als je echt een jacht achtig iets zoekt zou ik zoeken naar zoiets als op het eerste filmpje, mooi in het water en rustig vaarbeeld.

Twee schroefassen op 1 motor kan ik (en een hoop andere mensen) je sterk afraden omdat je dan met tandwielen moet gaan werken wat zorgt voor een vreselijke herrie en je zult ook een hoop slijtage hebben in die tandwielkast waardoor je steeds weer nieuwe zult moeten kopen. Dan is het beter om er als je er perse twee wilt gewoon twee motoren met twee regelaars in te zetten.

Groetjes,

Jelmer

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Jelmer,

Die van dat eerste filmpje ligt veel beter op het water dan de DeepVee, ik hou niet van dat hobbelige gedoe :p Ik ga dan gewoon voor twin engine met dubbele regalaar erin. Ik zou het anders ook niet weten. 30/40 km/h is ongeveer de snelheid die ik probeer te halen.. iets langzamer is ook geen probleem, 'tis tenslotte mijn eerste zelfbouw. :D

De 600 motoren gaan het waarschijnlijk worden. Zo duur zijn ze in princiepe niet echt. Ik ga morgen naar de modelbouwzaak om spul te halen. Zijn er bepaalde regelaars die niet al te duur zijn, maar wel redelijk goed zijn?
Ik heb voorheen ooit eens een bootje gehad, weet merk niet meer, maar die was destijds 600 piek, die had een regelaar die gewoon heel soepeltjes van laag naar hoge snelheid ging, en niet dat ie bijv. drie versnellingen heeft ofzo.

Ik hoor het wel,
Grt, Jer.

Hallo Jer,

Ik zeg het nog maar eens; als je voor twee motoren gaat, neem dan neutraal getimede motoren, voor tegengesteld draaiende props, de meeste Speed 600 zijn niet neutraal getimed...

Als het niet zo hard hoeft, zijn twee van deze setjes een mooie oplossing:
Modellbau-Regler.de Shop - AS12/15RW BEC & 500er Bühler
Neutraal getimede motoren met regelaar; je kunt, als je wilt, dus tegengesteld draaiende props gebruiken.

Groeten, Jan.

Hallo,

Ondertussen ben ik alweer wat verder met de opbouw, en heb motoren gekocht met koppelingen van Raboesch. Ik heb de romp helemaal in de epoxy gezet van de buitenkant ( behalve het dek ) en heb em voor het eerst in het water gehad vandaag. Was even slikken, want je weet maar nooit of ie lekt als je een first-timer bent :confused:

Maargoed. Zoals beloofd de foto's van het vooraanzicht, zijaanzicht, en spiegel.

2qs2pok.jpg

2cid6d0.jpg

11ag7s5.jpg

153mq8l.jpg

x6flud.jpg

4taxwm.jpg

i55hl4.jpg

Hier natuurlijk de motoren die ik heb gekocht; Mabuchi 540-RS Sport Tuned 2x

Meer foto's volgen nog.

Zal ook even kijken of ik hier een bouwverslag van kan maken aangezien het redelijk uitloopt:D

Groetjes, Jer.:mrgreen:

Hoi Jer,

ziet er leuk uit, maar maak alle hoeken aan de onderkant wel scherp! Ze zijn nu erg rond wat je vaargedrag totaal niet ten goede gaat komen.

Verder een erg leuke boot om te zien, aparte vormen en weer eens wat anders?

succes!

groeten Jurriaan

Hoi Jur,

Het is totaal eigenbouw en ben van plan er een Jacht van te maken.
Alles, maar dan ook alles is zelf bedacht. Ben momenteel bezig met het verder bouwen van de opbouw. niet alles sluit nog perfect, maar das een kwestie van goed dichtmaken.

Alle suggesties voor een gedetailleerde opbouw is altijd welkom. Ben nog op zoek naar een mooie inbouw voor de achterkant.

Groetjes, Jeremy.

Back