Balsa katana 1m span

Ik doe nu al 2 jaar aan modelbouw. Ik heb altijd piepschuimen en depron vliegtuigen gevlogen. Een tijdje geleden heb ik een jamara pitts s2b kit aangeschaft. Dit is een balsa kit. en dit beviel me erg, behalve dat de kwaliteit van het hout niet erg goed is. Nu ben ik van plan om een katana van 1 meter spanwijdte te maken. Hiervoor heb ik geen erg goede tekeningen kunnen vinden, en dus heb ik een tekening van 3D foamy gedownload die bedoeld is voor depron. Hieruit probeer ik een goed vliegend (3D) toestel van te maken. Dit project heeft een lage prioriteit want ik heb school en nog een paar andere projecten. Tips zijn altijd welkom:D ik heb al wat werk verricht aan de stabilo en de rudder. Foto's volgen nog.

Laatst bewerkt:
Hier zin de foto's ze zijn gemaakt met mijn iPad en zijn dus niet van erg goede kwaliteit.

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk dat je begint met het zelf bouwen :thumbsup: op deze manier heeft de hobby toch wat extra's. Over het bouwen, denk dat je de vlakken op deze manier veel te dik maakt en heb je ook al bedacht hoe je het richting en hoogteroer laat scharnieren? Kijk anders even naar DIT draadje. Is een vergelijkbaar toestel waar wel een tekening van beschikbaar is.

Ja misschien is het wel een beetje dik, het zou op 8mm totaal uitkomen. Over die scharnieren denk ik dat ik een driehoek latje aan beide zijdes ga maken en dan van die floppie disc scharnieren? Misschien ook eens een keer van die kleine robart hinges proberen. Handig draadje, zal ik eens grondig doorneuzen. De bouwwijze van dat vliegtuig zal ongeveer hetzelfde zijn als die van mij. Alleen ga ik wel het meeste bekleden met balsa

Laatst bewerkt: