Balsa USA Ercoupe/ Toni Clark Tiger Moth

• Topicstarter Topicstarter maartie
  • Startdatum Startdatum
M

maartie

Guest
Beste Medevliegers,

Ik wil graag de Ercoupe van balsa usa gaan bouwen/vliegen. Ercoupe link
Nu kost deze in Duitsland bij fun modellbau maar liefst 1350euro. En bij balsa usa in amerika 899dollar=625euro. Nu was ik benieuwd of jullie eerder
ervaring hadden om iets te bestellen in amerika en wat jullie als invoerkosten hebben betaald.
Of mischien een andere plek in europe waar deze kist te bestellen is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maarten, nog even wachten, er zijn hier veel mensen die weten hoe dat moet/werkt (ik niet :? ).

Mooie kist! :D

Leuk! :P

Succes.

jan.

maartie zei:
Nu was ik benieuwd of jullie eerder ervaring hadden om iets te bestellen in amerika en wat jullie als invoerkosten hebben betaald.

Hoi Maarten,

Er komt minimaal 20% aan btw en inklaringskosten bij. En bij deze berekening nemen ze de totaalprijs van het pakket, dus incl. verzendkosten! En verkijk je niet op de verzendkosten voor zo'n pakket, kan wel een $150,00 worden als het tegenzit. Informeer goed voordat je bestel.

De optie van Theo is ideaal, maar dan moet je iemand in het US-leger kennen.

P.s.

Misschien is dit: Nick Ziroli Ercoupe ook nog een optie voor je. Hier is alles voor te krijgen, incl een heel freespakket.

Gr. Teus

Hmmz, okay.

Heb nog even gemailt naar fun modellbau in Duitsland. Maar 1350euro is echt de vaste prijs.
Hebben jullie nog suggesties voor een andere kist? Zo rond 2.5-3.2meter?

Groetjes Maarten

Ik heb even gekeken, en ik kom op exact 4.391 verschillende kisten. :?

Kun je iets specifieker aangeven wat je zoekt? :P

:wink:

jan.

Haha, een kist die er een beetje op lijkt.

Maar wat ik zoek is een grote schaal laagdekker met een v-stelling.
Zoals een jodel robin 400-180 maar ook daarvan kan ik geen bouwpakket vinden.

met vriendelijke groet

Leuk beechje van ziroli???? :lol: :lol:
Zie onderschrift.

O ja met een beetje Google kom je nog kitjes tegen van de Ercoupe.
Je kunt ook alleen een tekening kopen.
En zelf alle spantjes etc maken.
Zoveel zijn dat er ook weer niet zag ik.

Han.

Maarten,
Ik heb een Balsa USA ercoupe kit staan bij me thuis.
Neen, die is niet te koop. Ik heb hem gekocht eind februari dit jaar, en toen gaven ze een flinke korting op de kit.
Ik heb 1080 betaald. Ik heb ook even naar de USA prijzen gekeken, maar als je de kit ginds besteld (3 joekels van dozen) dan doe je 50 à 100 euro winst.
En als er iets stuk is door transport heb jij een probleem.

Nu lijkt de prijs aan de hoge kant, maar ik kan je alvast melden dat de kwaliteit van het geleverde materiaal super is. Er zit heel wat vliegtuigtriplex in.
De kit is uitermate kompleet. Een heel mooi gegoten alu onderstel, een mooie grote motorkap. Er zitten zelfs dubro Treaded Large Scale wielen in (alleen die kosten hier een 15 à 20 euro het stuk). Heel goeie hardware zit erbij, cockpituitbouw zit erbij... zelfs tot en met de 25grams mat om hem te glassen zit erbij.
Je hebt volledige plannenset, en een uitgebreide handleiding....

Aan een kit van een vlieger met span van 3 meter die zo volledig is hangt spijtig genoeg een stevig prijskaartje.
Ga je zelf bouwen aan een 3meter kist, dan ben je ook al snel wat centen kwijt.
Vraag maar eens aan Han, wat zijn Beach hem ruwbouwklaar gekost heeft, incl onderstel en wielen, zonder motor of rc-installatie...

Hallo Maartie en Evert.

Het is helemaal niet duur eigenlijk die kit.
Als ik hoor wat er bij geleverd wordt.
Als ik kijk wat de Beech gekost heeft.
Een boel centen!!!!!
Gelukkig niet bij gehouden.
Maar 25 grams glasmat is al niet goedkoop.(90 euro beech)
En dat landings gestel + ass kost ook veel.
Als dat bij die kit inzit is die wel heel compleet.
En je hoeft ook ergens achter aan te gaan vissen.
(En als je dan ook nog mooie wielen hebt die net passen)
Ja moet je weer even wachten.
Dat werkt eigenlijk ook niet prettig.
Maar ja nu vind ik eigenlijk alles zelf maken veel leuker.
Maar dat is een tik.

Groeten Han.

Hey Hey,

Allereerst bedankt voor alle reacties.
Ik heb nog eens goed nagedacht en ik ga voor een ander toestel namelijk de Tiger moth van Toni Clark (2.7meter).
Ik zal een bouwverslag aanmaken hier op het forum.

Laatst bewerkt door een moderator:
jan brilman zei:
Da's geen laagdekker met V-stelling die op een Ercoupe lijkt! :evil:

Nee maar wel een laagdekker met V stelling én parasoldekker ineen!!!!!

Da.s nou toevallig ben net een TC Tiger Moth aan het spuitklaar maken, grote bak hoor

Wel een ZG38 met vertraging gebruiken hoor :teacher: , ideale combinatie, kan je een mooie grote prop opzetten, zie ze trouwens ook wel eens vliegen met een 50cc Saito boxer..........

Succes, dit is tenminste nog een echt bouwpakket, het hele landingsgestel bijvoorbeeld moet zelf gemaakt worden, niets voorgebogen of gedraaid geboord of gezaagd, je krijgt een plaatje 2mmstaal een paar verenstalen assen en wat messing bussen, dus een hoop zaag, boor en vijlwerk en niet te vegeten een flinke partij hardesolderen, prachtig! niet vergeten het spant achter de tweede cockpit is te klein (al jaaaaaren, en nooit gecorrigeerd :? ) dus die moet aangepast worden,

veel plezier met je keuze,

Frank

Haha gelijktijdig gepost

Frank Hartog zei:
niet vergeten het spant achter de tweede cockpit is te klein (al jaaaaaren, en nooit gecorrigeerd :? ) dus die moet aangepast worden

Ben ik ook tegengekomen ja :?

Hoe staat het met de jouwe Frank? Volgend seizoen vliegen?
Ben benieuwd welke motor Maarten erin gaat plaatsen

Ralf

Hey hey,

Ik ga een ZG38sc met vertraging gebruiken. Iedereen is hier erg tevreden over dus dan geloof ik dat maar :wink:
Hebben jullie verder nog tips of dingen waar ik op moet letten?

En hebben jullie de kit en motor+vertraging in een keer besteld? Zoja was er nog iets te regelen met de prijs?

groetjes Maarten

Back