Balsahout te koop

Heerdegen verkoopt wel 2 m lange plankjes en met 4,95 voor 2 mm niet duur.

Maar er is geen post die dat vervoert.

En 10 plankjes met de vrachtwagen laten brengen kost wel iets meer . :mrgreen:

Daar om heeft ook geen winkel het liggen .

Maar 2 m plankjes kan je makkelijk zelf maken , ook nog veel langere.;)

Mvg Johan

als ik de romp heb moet ik er 1.5meter latje langs leggen kan in ook in 2 stukken zo ja moet ik dit verstevigen en hoe

Je schuurt gewoon een schuine kant aan 2 latjes van 5x de dikte als lengte .

Dus bij 5 mm latjes 2,5 cm lange schuine kant .
En die lijm je met bruis aan elkaar, dat is al sterk genoeg en hoeft niet extra te worden verstevigt.

Altijd zorgen dat de verbinding op een recht stuk van de romp komt omdat de naad niet gemakkelijk buigt als de rest van de lat.;)

Zelfs bij de TC-Piper worden latjes zo verlengt zonder extra versteviging.
Grenen met Epoxy (Uhu endfest 300) verbinden en balsa met PU.

Mvg Johan

bedankt dar heb ik eens opgeschreven
weet iemand de kosten van die balsaplankjes(10x100) voor uit te rekenen wat dit totaal gaat kosten.

In amerika (en elders vast ook wel) zijn bedrijven die "extra licht" balsa leveren tegen een forse meerprijs; ik kan me zo voorstellen dat de producenten er dan automatisch meer voor gaan vragen (selecteren etc); zou het niet gedeeltelijk daardoor komen dat er weinig echt licht balsa op de markt is? Ik had laatst wat balsa nodig maar daar zat echt idioot veel gewichtsverschil tussen; het ene plankje van 2mm woog 17 gram (wat heel erg netjes was) en het andere 41 gram.. Die heb ik overigens ook meegenomen, ideaal voor rompschotjes enzo :)

ok ok

Nu zou ik dit bericht wel willen verwijderen maar ja hoe he?

Laatst bewerkt:
--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Bij deze haal ik mijn hout.

Balsabretter

Thoma Modellbau - Balsaholz - Flugzeugsperrholz - direkt vom Hersteller

heb er goede ervaring mee.
inderdaad in de buurt van Antwerpen

Back