Banckert motorsteun vraag

Hallo allemaal.
Ook ik ben begonnen met de Banckert. Vandaag wat RC spullen gehaald, waaronder de motor, een Graupner 500E. Grote vraag die ik overhoud: Hoe monteer ik die?
Heeft iemand er tips voor, foto's van? :help::help: Ik zie wel wat inkepingen zitten in het ronde huis, maar heb er geen bevestigingsmiddelen van MUCO bij gekregen.

Alvast bedankt.

hallo

en wat motor staat er op het plan ??????
of in de beschrijving

meestal wordt de motor met de kop (twee gaatjes met schroefdraad)op eens pant vast geschroeft
de gaten en sleuven zijn voor de koeling
groetjes raf

Hallo allemaal.
Ook ik ben begonnen met de Banckert. Vandaag wat RC spullen gehaald, waaronder de motor, een Graupner 500E. Grote vraag die ik overhoud: Hoe monteer ik die?
Heeft iemand er tips voor, foto's van? :help::help: Ik zie wel wat inkepingen zitten in het ronde huis, maar heb er geen bevestigingsmiddelen van MUCO bij gekregen.

Alvast bedankt.

Bij Conrad diversen motorsteunen vor een paar Euro.s
mvg
Frederik:D

hallo frederik

het is maar voor welke motor de banckaert origineel voorzien was
als die voor zo een EF 76 van robbe is voorzien in de bouwdoos dan heb je normaal een motor met een vertraging nodig
en die 500 E is een direct drive dus die valt door dat voorziene gat
ik zou dus die spant monteren en de motor op een los stukje triplex bevestigen
dan kan je nog steeds met de motor schuiven bij het uitlijnen van de as voor je hem definitief vast zet

groetjes raf

hallo

en wat motor staat er op het plan ??????
of in de beschrijving

Dat is het leuke, dat staat er niet in :o
Het is een Banckert van Billing Boats en die is RC voorbereid, maar de RC gedeelte moet je zelf uitzoeken.

meestal wordt de motor met de kop (twee gaatjes met schroefdraad)op eens pant vast geschroeft de gaten en sleuven zijn voor de koeling
groetjes raf
Okidoki, gaatjes gevonden. Dat gaat passen. Bedankt.

hallo rimsky

wel zien dat je vooraan in de spant ook een paar openingen maakt zodat de motor alsook door de sleuven vooraan wat luch kan trekken
dit gaat hij je op de lange duur in dank afnemen door niet zo warm te worden en ietsje langer te blijven werken

voor het uitrichten van de as tegenover de straalbuis
maak je van hout of plastiek (een dik stuk)een cirkel die juist in de straalbuis past
in het midden maak je een gat waar je de as in vast zet
en zo zit je as steeds in het midden van je straalbuis
daarna de as langs binnen ook uitlijnen (zonder er aan de wringen)anders het gat in de romp ietsje breder maken
en dan de as vast zetten met een drupje seconden klever om hem te fixeren
daarna met stabilit definitief vast lijmen

als je de plaats hebt de as aan de binnenkant ook met een steuntje vast zetten (klein spantje maken)dit om trillen tegen te gaan

hier de bouwhandleiding in pdf leest iets makkelijker
http://www.billingboats.com/instructions/BB516 Banckert_Instruction.pdf
groetjes raf

Laatst bewerkt:
Hallo Rimsky
ik ben zelf de banckert aan het ombouwen, en gelijk de miniperm die erin zat vervangen.
voor een graupner 500/600 zijn twee halve schalen te koop waarin je de motor kan klemmen.
hou wel rekening met het vermogen wat de motor trekt, want ik heb er nu 12 type C accu's erin en zit gelijk behoorlijk aan zijn merk.
hou ook rekening met de opbouw die weegt ook behoorlijk.
stuur me anders maar je mailadres dan kan ik je een foto mailen hoe het bij mij zit.
mvg Loek

stuur me anders maar je mailadres dan kan ik je een foto mailen hoe het bij mij zit.
mvg Loek[/QUOTE]
Mogen wij dat niet zien dan:mrgreen:;)
Frederik:D

wel zien dat je vooraan in de spant ook een paar openingen maakt zodat de motor alsook door de sleuven vooraan wat luch kan trekken
dit gaat hij je op de lange duur in dank afnemen door niet zo warm te worden en ietsje langer te blijven werken
Goeie tip, ga ik doen.

voor het uitrichten van de as tegenover de straalbuis
maak je van hout of plastiek (een dik stuk)een cirkel die juist in de straalbuis past
groetjes raf
Tsja, had ik eerder moeten lezen :( Straalbuis en schroefas zitten er al in.

Rimsky

Hallo Rimsky
ik ben zelf de banckert aan het ombouwen, en gelijk de miniperm die erin zat vervangen.
voor een graupner 500/600 zijn twee halve schalen te koop waarin je de motor kan klemmen.
hou wel rekening met het vermogen wat de motor trekt, want ik heb er nu 12 type C accu's erin en zit gelijk behoorlijk aan zijn merk.
hou ook rekening met de opbouw die weegt ook behoorlijk.
mvg Loek

In de Graupner zitten twee boutgaten. Dat gaat wel lukken die ermee vast te zetten. Hoezo miniperm? Is dat een motor die bij je model werd bijgeleverd??

Rimsky

Heb zelf een speed 600 in mijn banckerdt zitten, bevalt prima :yes: maar wel een beetje overpowerd. Kwestie van niet te veel gas geven.

Groeten Halmar

Ja Rimsky
mijn Bankert is van 1984, en na een drie kwartier varen was de motor bloedheet en de accu's leeg.
Ook zat er nog wat lood in het bootje wat ik liever zie als energie.
@ Halmar is dat een 600 speed 7,2 volt, en hoelang kan jij daarmee varen, anders ga ik voor een 500 torque.
mvg Loek

Is als ik het me goed herinner idd een 7.2V, kan het nu niet meer zien door de inbouw. Overigens zit die speed 600 via een vertraging op een shottle :cool: Dus is niet een directe aandrijving. Met een 500 op een normale as en schroef zou volgens mij prima moeten gaan.
Als accu had ik een 7.4V 5,een beetje Ah lipo accu (uit meerdere laptops). Hiermee heb ik nog nooit gemerkt dat de accu leeg was. Daar kon je dus wel enkele uren mee varen. Daarnaast had ik een aparte 4Ah accu voor verdere funkties. De accu's zijn inmiddels overleden dus op het moment staat hij een beetje droog. Maar je hebt een idee wat er mogelijk is.

Groeten Halmar

Back