Banckert onderdeel nr 18 past nergens en vraag over brandspuit

Hallo all,
Ondertussen aardig gevorderd. Het enige wat ik nog niet thuis kan brengen is onderdeel 18. Volgens de beschrijving zouden het luiken moeten zijn (4x) maar ik kan die nergens plaatsen. Nu is iets overhouden niet zo'n grote ramp, maar ik zou toch wel graag weten waar ze thuis horen.

Daarnaast wil ik de brandspuit(en) beweegbaar en werkend maken. Dat lijkt me lastig met die kleine plastic dingetjes die erbij zitten. Ik heb al een pomp, maar zoek nog wat tips welke spuitkanon en hoe ze juist te plaatsen, zodat ik ze ook beweegbaar kan maken.

Cees

Hallo all,
Ondertussen aardig gevorderd. Het enige wat ik nog niet thuis kan brengen is onderdeel 18. Volgens de beschrijving zouden het luiken moeten zijn (4x) maar ik kan die nergens plaatsen. Nu is iets overhouden niet zo'n grote ramp, maar ik zou toch wel graag weten waar ze thuis horen.

Daarnaast wil ik de brandspuit(en) beweegbaar en werkend maken. Dat lijkt me lastig met die kleine plastic dingetjes die erbij zitten. Ik heb al een pomp, maar zoek nog wat tips welke spuitkanon en hoe ze juist te plaatsen, zodat ik ze ook beweegbaar kan maken.

Cees

Wel eens van foto.s gehoord of gezien
Iedereen weet toch niet wat no 18 is
Die zijn inmiddels allang aan andere boten begonnen hoor
En zulke kleine brandspuitjes
Of je dat allemaal klaar krijg
Want dat word wel erg klein
mvg
Frederik:D :D

Frederick,
Foto's zijn niet echt zinvol, of je moet gek zijn op een stukje hout waar 4 vormen in zichtbaar zijn.

Cees

Yep, hier ook een uitdaging bij dit onderdeel,ben nog wel niet zover maar toch goed dat je het meld.
Heb ook zitten zoeken om je te helpen maar heb ook niets gevonden.Lijkt me even zinnig om te bewaren en te kijken waar je iets mist of logisch kan plaatsen.De waterkanonnen werkend maken lijkt me een hels karwei,waar ook ik niet aan begin.

Groet; Cor

Laatst bewerkt:
Hallo Cees
wat ook niet op tekening staat is een verhoogd luik ( een soort kubus van 1,5 cm)voor de winch op de boeg.
misschien dat het daar van is.
mvg Loek

Heb het gevonden denk ik,op plan 1 onderste tekening staan een beetje rechts van de vouwnaad van de tekening en in de buurt van de trappen op het verhoogde deel van het dek onder en boven 4x luik getekend( 2x boven en 2x onder ) welke volgens mij nr 18 zijn( staan nergens aangegeven in bouwtekening ).Kijk ook even bij het bouwverslag welke
Jacco1992 heeft gemaakt en de link van Frits Thies op pagina 4 van het bouwverslag .

Groet ; Cor

Laatst bewerkt:
Het verhoogde luik bij de winch, welke voor op het dek staat, staat op achterzijde van plan1 en zijn daar nr's 20.Op de kleine tekening met onderdeel nummers van de plankjes hout staan ze gemerkt als nr 20 A t/m 20 E .

Groet; Cor

Heb het gevonden denk ik,op plan 1 onderste tekening staan een beetje rechts van de vouwnaad van de tekening en in de buurt van de trappen op het verhoogde deel van het dek onder en boven 4x luik getekend( 2x boven en 2x onder ) welke volgens mij nr 18 zijn( staan nergens aangegeven in bouwtekening ).Kijk ook even bij het bouwverslag welke Jacco1992 heeft gemaakt en de link van Frits Thies op pagina 4 van het bouwverslag .
Groet ; Cor

Cor, helemaal toppie!!! Gevonden. :rtfm::rtfm::celebrate:

Cees

De waterkanonnen werkend maken lijkt me een hels karwei,waar ook ik niet aan begin.
Groet; Cor

Het was ook een klusje, maar het is gelukt. Ik kan blijkbaar geen foto's uploaden, maar dat komt nog.
Nu zit ik met het vraagstuk anker kluisgaten en hoe ze uit te meten , c.q. plaatsen.

Cees

zou het geen mogelijkheid zijn om een kopie van de grote tekening te maken van de voorzijde ,plak die dan even als maat op je romp en voila de maten zijn bekend.

Back