Banden combinatie nitro auto

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Cyasander2004, 12 sep 2021.

  1. Cyasander2004

    Cyasander2004

    Lid geworden:
    12 sep 2021
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Nederland
    Ik heb een vraag: ik heb 4 banden voor mijn auto waarvan 2 banden profiel hebben en 2 banden zonder profiel. De bijde type banden zijn voor onroad rijden bedoelt. Mijn vraag was dus welke type band ik het best als achterband kan gebruiken en welke type band als voorbanden.
    Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Beide uitproberen zou ik zeggen?

    Zolang wij niet weten welke auto, 2wd (fwd of rwd) of 4wd kan er weinig zinnigs gezegd worden...
     
    Cyasander2004 vindt dit leuk.
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Inderdaad is het enige juiste antwoord: Proberen. (teminste als alle 4 de banden en velgen een dezelfde maatvoering hebben)

    Soort auto, soort rubber, soort ondergrond kan een verschil maken.
     
    Cyasander2004 vindt dit leuk.
  4. Cyasander2004

    Cyasander2004

    Lid geworden:
    12 sep 2021
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Nederland
    Mijn kyosho perfex is een 4wd. Ik denk dat ik nieuwe banden ga kopen voor onroad. Hebben jullie nog suggesties voor welke type banden ik hiervoor het beste kan kopen?
    Alvast bedankt voor jullie antwoord.
     
  5. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Perfex is het type zender, zegt nog niets over de auto.
    Verder zou ik er gewoon mee rijden, heb je echt géén grip, kijk dan om 4 dezelfde te kopen..
     
  6. Cyasander2004

    Cyasander2004

    Lid geworden:
    12 sep 2021
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Nederland
    Dat zal wel kloppen ja. Het model is een kyosho perfex ks-3. Ik ben nu opzoek naar nieuwe banden voor onroad rijden. Ik heb zelf al offroad banden maar de auto rijdt niet goed op offroad dus ik wil overstappen op onroad rijden. Hebben jullie nog suggesties voor welke type banden het beste zijn?
    Bedankt voor jullie antwoorden.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Dan moeten we toch echt meer weten over de auto. Perfex lijkt mij nogal oud dus uit een periode dat er minder universele velgen/banden waren.
     
  8. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Is je auto een onroad auto = racewagen of is je auto een offroad wagen = buggy / truck / ... ?

    Als ik in mijn glazen bol kijk heb je een Kyosho pureten nitro alpha onroad auto (rallybody is ook onroad...) dan passen in principe elke 1/10e onroad bandjes met 12mm zeskantmeenemer (= universeel). Je kunt kiezen uit gladde bandjes, banden met ietwat profiel of rallynopjes, maar je auto blijft een onroad.

    In he hobby-klasse segment (= tuin, oprit, parkeerplaats) maakt het allemaal zoveel niet uit, en is veel persoonlijke voorkeur. De ene heeft graag maximale grip, de ander drift graag door de bocht... begin met een medium profiel, ze zullen wel afslijten na verloop van tijd...
     
  9. Cyasander2004

    Cyasander2004

    Lid geworden:
    12 sep 2021
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Nederland
    De type motor is een mx12 nitro motor. Het is een 12 cc. Ik heb onderzoek gedaan, wat blijkt is, toen we de auto 10 jaar geleden hadden gekocht hebben we niet alle banden meegekregen, oftewel wij hebben 2 verschillende type banden gekregen die niet compleet waren, waardoor we nu van elke type band 2 banden hebben.
    Ik ben nu opzoek naar nieuwe goede banden om gewoon voor onroad rijden te gebruiken, dus op een baan of op een fietspad/weg te rijden. Dus ik wil wel met grip rijden.
    Ik heb hier wat foto's gemaakt van het model.⬇️
    Ik gebruik ook een rallybody voor de auto. Maar ik had eerst offroad achterbanden eronder zitten maar dan paste de body er niet meer op...
    Bedankt voor jullie antwoorden..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Cyasander2004

    Cyasander2004

    Lid geworden:
    12 sep 2021
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Nederland
    BTW: Het is een onroad/rally auto!
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is een Kyosho Alpha 2 of een Alpha 3 (zo goed als hetzelfde op de motor na), dat is een gewone onroad auto maar mogelijk deze door de banden een rally uitvoering. Daar past inweze alle standaard 1:10 onroad banden op vanwege de 12mm zeskant adapter op de as.

    Je kunt voor vol rubber gaan welke echt overal te koop is of voor foam rubber.
     
  12. Cyasander2004

    Cyasander2004

    Lid geworden:
    12 sep 2021
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Nederland
    Ik heb nu deze banden op het oog: https://www.conrad.nl/p/reely-110-s...elen-v-slick-15-spaaks-zilver-4-stuks-2183250

    Zijn deze banden wel goed voor mijn auto of zijn ze te groot voor een rally body die ik er op heb zitten?

    Hebben jullie anders nog tips voor type bandel zoals deze banden of hebben jullie nog websites waar ik modelbouw onderdelen kan vinden die geschikt zijn voor mijn type rc auto?
    Bedankt voor jullie antwoorden!
     
  13. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    De diameter van de band staat erbij, je kunt ook eens vergelijken he...

    Dit is een universele 1/10e velg+band met 12m zeskantmeenemer, dit zal passen, prima keuze.

    Al denk ik dat je ook gewoon prima kan rijden met wat je nu hebt van banden.
     
  14. Cyasander2004

    Cyasander2004

    Lid geworden:
    12 sep 2021
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Nederland
    Ja klopt ik heb de banden die ik nu heb nagemeten de achterbanden zijn 67 mm de voorbanden zijn 65 omdat ze geen profiel hebben. 1 van de achterbanden was een paar jaar geleden de rubber van de velg af gesleten. Die band heb ik afgelopen maand opnieuw gelijmt maar hij is vandaag met het rijden weer los gegaan. Dus ik wil nu zo i zo nieuwe banden erop zetten en deze keer alle 4 banden hetzelfde. Ik heb de banden al besteld die ik eerder in deze chat heb gestuurd. De banden zijn even dik en hebben ongeveer de zelfde aantal mm dikte en lengte. Dus alles is wat mij betreft opgelost.
    BTW: ik denk dat ik er ook een nieuwe body hull bij ga kopen.

    Hebben jullie nog een goede site of webshop van modelbouw onderdelen? aangezien jullie hier veel meer verstand van hebben dan ik.

    Bedank voor alle antwoorden en hulp die ik van jullie heb gekregen!
     
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle

Deel Deze Pagina