Banden lijmen FG Marder/ Baja

• Topicstarter Topicstarter MarioSales
  • Startdatum Startdatum
M

MarioSales

Guest
Hallo,

Ik heb zojuist de schuimrubber inserts geplaatst en de banden gelijmt van mijn FG Baja. Na het verlijmen realiseer ik mij het volgende.

Wanneer ik de velgen en banden afwas, nadat ik heb gereden, zullen de schuimrubber inserts altijd ''nat'' blijven. Er zal tenslotte altijd een beetje water in de band komen.

Ik kan mij zo voorstellen dat de inserts op den duur zullen vergaan aangezien ze altijd vochtig blijven.

Heeft iemand een oplossing, een goede tip of is het wellicht helemaal geen probleem?

Alvast dank,

Gr. Mario

Je kunt de ontluchtingsgaatjes in de velg dicht kitten/lijmen. Als je je banden goed verlijmt hebt, kan er geen lucht, water of zand meer in of uit. De banden worden wel iets meer "stuiterig" omdat de lucht bij het neerkomen niet weg kan. Als je te weinig of teveel lucht in de band hebt zitten, kun je met een injectienaald bijvullen/legen. 8O 8) :yes:

Voor zover ik weet zitten er geen ontluchtingsgaatjes in de velg van de FG-Baja (kan me vergissen, hoor dat dan graag).

Bedoeling is dat de banden "luchtdicht" verlijmd worden op de velg, er kan dus geen water in de banden bij de inserts terecht komen.

Misschien dat het "stuitegedrag" optreed bij banden zoals die van een Monstertruck of Stadiumtruck, maar bij de buggy banden die normaliter gebruikt worden is dat nihil...

Zodra ik bemerk bij indrukken van mijn banden dat er lucht ontsnapt, ga ik op zoek naar het lek en lijm dat zo snel mogelijk...

Kweet het het topic is al tijdje dood maar toch.
Heb juist ondekt dat ik een kruiwage vol zand in men banden had steken (smackertje) waardoor hij enorm schudt (snap nu eindelijk waarom hij dit doet:))
Maar mag je de velge (die verluchtingsgaatjes) zomaar dichtlijmen? heb precies horen zeggen dat deze er inzitte met een rede:s

grtz, recon

Neem aan dat ze de "reden" dan ook verteld hebben... Als die reden opweegt tegen de negatieve gevolgen van zand in je banden, laat je de gaatjes open, is dat niet het geval, dan maak je ze dicht...

Ik rij zelf bet een buggie (Hormann HT2 RE, schaal 1/6), bij geen enkele bandenset zitten er bij mijn ontluchtingsgaten in de velgen... de band zit dan ook luchtdicht verlijmd op de velg...

Back