Banden montage problemen

• Topicstarter Topicstarter Mad-Matt
  • Startdatum Startdatum
M

Mad-Matt

Guest
Heren,

Ik heb het volgende materiaal en het wil niet lekker gaan ermee.
De bandjes lopen er steeds af en ik weet niet hoe ik dit oplos.

Tamiya stock wieltjes (TT-01, NSX)
HPI soft yellow rounded inserts
Take Off CS-27 bandjes

Hoe moet ik deze monteren, want ze lopen er continu af en het lijkt of ze ook niet mooi en goed gemonteerd zitten.

De flapjes die om je inserts gaan die komen erg makkelijk naar buiten toe met het gevolg dat de bandjes eraf lopen

goh, hpi op tamiya velg...heb ik geen goede ervaring mee (daar weet tvs ook alles van :lol: ) ...ik had steeds de indruk dat de hpi banden te groot waren en niet mooi afsloten, lijmen hielp maar vond het toch nog steeds ni echt perfect...

Neem aan dat ie wel gekeken heeft dat de banden op de velgen passen... lees niets over lijmen, dus dat was mijn eerste ingeving...

het past allemaal wel, alleen het blijft niet zitten, en het zijn geen HPI banden, maar Take Off bandjes.

Met wat voor lijm moet ik ze lijmen en waar moet ik ze lijmen?

oei, sorry, verkeerd gelezen :) ...lijmen is het enige wat je kan doen hoor, de banden hebben in verhouding met 1/1 auto's enorm veel grip dus dat zorgt ervoor dat ze van de velgen schuiven bij het rijden.

plakken dus met super/seconden/contactlijm...al wat goed plakt dus :lol: wil je de velgen achterna nog gebruiken leg je ze met band en al in kokend water en je kan je banden er zo afhalen :)

Lijmen doe je inderdaad met secondenlijm... wel goed opletten dat je je vingers niet ook vastplakt.

Het gepriegel om je banden later van de velg te halen als ze versleten zijn kan je maar beter vergeten

[1] niet alle velgen overleven de "kooktruuk"..
[2] de velgen meestal ook niet meer het beste zijn...

@425cc, heb je de "kooktruuk" zelf al eens geprobeerd of heb je het van horen zeggen?

Even :offtopic: :

Ik dacht dat de 'kooktruc' voor kunststof tandwielen was, dat deze na het koken langer mee zouden gaan. Ik kook altijd mijn tandwielen zo'n 10 minuten voor dat ik ze monteer. Dat deden ze 25 jaar geleden al, en ik doe het nog steeds.... en ik heb eigenlijk nooit gestripte spurgears...

Mari zei:
Lijmen doe je inderdaad met secondenlijm... wel goed opletten dat je je vingers niet ook vastplakt.

Het gepriegel om je banden later van de velg te halen als ze versleten zijn kan je maar beter vergeten

[1] niet alle velgen overleven de "kooktruuk"..
[2] de velgen meestal ook niet meer het beste zijn...

@425cc, heb je de "kooktruuk" zelf al eens geprobeerd of heb je het van horen zeggen?

ik heb het van horen zeggen maar aangezien er zovelen zijn die het adviseren en proberen...

Uhh, de standaard Tamiya velgen zijn 26 mm, de Hpi rounded inserts ook.
De banden die je hebt zijn 24 mm dat gaat dus nooit mooi passen.

Bart_Banaan zei:

Ik dacht dat de 'kooktruc' voor kunststof tandwielen was, dat deze na het koken langer mee zouden gaan. Ik kook altijd mijn tandwielen zo'n 10 minuten voor dat ik ze monteer. Dat deden ze 25 jaar geleden al, en ik doe het nog steeds.... en ik heb eigenlijk nooit gestripte spurgears...

ik doe ff :offtopic: mee

Ik kook alleen mijn aardappelen en groenten voordat ik het gebruik... :wink:

Tandwielen koken?, ik heb het nooit gedaan.
Zo uit het zakkie, erop.
Heb nu eigenlijk al 3 NK's gereden met hetzelfde setje.......

M7H zei:
Bart_Banaan zei:

ik doe even :offtopic: mee

Ik kook alleen mijn aardappelen en groenten voordat ik het gebruik... :wink:

Tandwielen koken?, ik heb het nooit gedaan.
Zo uit het zakkie, erop.
Heb nu eigenlijk al 3 NK's gereden met hetzelfde setje.......

Heb jij kunststof tandwielen dan??? (gok van niet...)

Het koken van dingen om het harder/beter te krijgen is enorm afhankelijk van de samenstelling.. veel velgen overleven het niet, of werken niet meer zo goed... dat komt omdat bij het koken je de weekmakers vna het plastic eruit haalt... en je dus een velg overhoud die niet meer 'zacht' is.. nu zeg je 'ik wil mijn velg hard hebben', maar dat wil je echt niet.. vooral bij de electro jongens wordt wel met velgen gespeeld, dat is bij brandstof niet zo het geval, maar er is enorm veel uit te halen, en het koken van je geld komt daar dus zeker niet ten goed...

koken van de meeste velgen heeft tot gevolg dat ze bij 'n klein tikje al breken en/of kapot gaan....

ik had gehoord als je "nylon" velgen kookte dat ze dan een stuk flexiber werden en niet zo gauw barsten of breken.
is dit een urban legend?
:?

dat ligt er dus een beetje aan wat nylon doet.. ik geloof idd dat dat wat flexibeler wordt.. maar 't moet juist weer niet te flexibel worden, daarnaast stellen er dan nog wel meer factoren mee om dit goed te doen... zoals hoelang je het dan moet koken, en dat je dit dan per wiel/velg een gelijk aantal minuten moet doen, omdat ze anders ongelijk worden....

M7H zei:
_cyclops_ zei:
Heb jij kunststof tandwielen dan??? (gok van niet...)

Ehh, ja.....
Het is composiet, maar wel kunstof...
http://www.mytsn.com/products/desc.asp?prid=2529

Je velgen koken (lastig met een 1/8 brandstof omdat het rubber er al op zit) kan ook nadelige gevolgen hebben voor je wegligging.
"veert" je velg niet mee, heb je dus een virtueel hardere band, wat resulteert in andere wegligging.

potver, die heb ik ook ja :) :D

ok dan.

Hoe lijm ik die dingen dat ze ook nog goed zitten, wat een complete ramp is dit :(

Back