banden na 1x circuit rijden aan gort

Goedemiddag,

Ik ben vanmiddag op het circuit in oss wezen rijden. Nu is er 1 wiel compleet overleden. De andere wielen beginnen ook al. (Rand van de band laat los)

Is dit normaal bij originele banden dat dit gewoon troep is ofzo?

Het gaat om een kyosho inferno.

Wat zouden eventueel goede vervangers zijn die wel heel blijven?

Groeten,

Die zijn niet helemaal goed verlijmd met de velg. Hier hetzelfde probleem gehad zoals ik vanmiddag had verteld.

Ik rij nou zelf met Tourex X300 (syntrack) bandjes op de grasmatten en heb nog een setje VP Pro Cutoff (soft) liggen om uit te proberen. Die Tourexjes zijn overigens nogal een verschil met de stock bandjes, veel meer grip en een stuk minder 'sponzig'.

Oja... En ze laten ook niet los van de velg zoals de Kyosho bandjes deden. Er zal wel een 'rest-partij' op de RTRs zijn gezet.

Tja... Dat wil ik niet per definitie zeggen, is iets met prijs/kwaliteit verhouding.

Wat me bij deze RTR ook opviel is dat de stock tank van vrij dun hard plastic is gemaakt. 1 goeie tik en je hebt er een gat in. Bestel je een nieuwe met het Kyosho nummer uit het boekje krijg je wel een steviger exemplaar van 'zacht plastic'.

Nog zo 1: differentiëlen zit nagenoeg geen olie in, en de olie die er in zit is veel te dun.

En nog 1: koppelingshuis is gelagerd met naadlagers die niet al te lang leven. Oplossing is vrij eenvoudig, gewoon een nieuw koppelingshuis erop met kogellagers en eventjes netjes shimmen.

Zo zijn er nog wel meer dingetjes op te noemen die ik al tegen ben gekomen, maar ach daar is de prijs dan ook naar en je leert je RTR wel kennen. :cool:

Zet de 2 servo's ook maar op de nominatielijst voor vervanging als je regelmatig wat gaat rijden. :cool:

Enkele weken geleden heb ik de stuurservo al vervangen, deze begon ineens zeer zwaar te lopen en kwam niet tot de max. ingestelde uitslag. Open gehaald om even te kijken wat er nu aan de hand is, vast en zeker ergens wat tanden beschadigd/verloren. En ja hoor... Volledig voorzien van metalen tandwielen welke er nog netjes uit zagen, en op het motor-asje 1 van messing waar niet veel meer van over was. Logica van de servo-fabrikant om de kosten te drukken door het in messing uitvoeren van het allerkleinste tandwiel in de servo???

Dus... Die vervangen met een degelijke Savöx servo (SC-1258TG) om herhaling van hetzelfde defect te voorkomen.

Gisteren stopte ook ineens de gas/rem servo met goed functioneren zoals je zag. Ik had al een paar keer het gevoel gehad dat gas/rem bleef hangen. Dus hoppa, direct (tijdelijk) een andere er in omdat ik dit min of meer al wel voorzien had. Bij thuiskomst en het open halen van de defecte servo bleek exacte hetzelfde euvel de problemen te geven.

Vandaag even op pad geweest en heb inmiddels een 2e nieuwe servo erin gezet en een andere accu-pack i.p.v. de standaard AA accu's. Alweer een flinke upgrade voor de Kyosho Inferno Neo, maar ach.. 't is een hobby en het spul is later wel weer te hergebruiken mocht het zover komen. Bij een kit heb je ze ook nodig en ook de Inferno wordt er niet slechter op (integendeel!).

Nu dus i.p.v. de stock servo's - die beiden relatief snel de geest hebben gegeven, en dat vast en zeker weer gaan doen - een Savöx SC-1268SG op 't stuur en een SC-1258TG voor gas/rem gemonteerd.

So... What's next??? :|

Het is heel simpel, als jij een dergelijke buggy gaat opbouwen uit losse componenten krijg jij het nooit voor elkaar om het voor die 250 euro te doen waarvoor een Inferno NEO al compleet te koop is (ook al zal je alles uit het buitenland trekken). Alleen de roller met de motor zal los al snel een 200 euro kosten dus de elektronica en de banden mogen al niet te veel kosten en praat je over componenten van een paar dollar. Het hoeft per definitie niet slecht te zijn maar omdat het al goedkoop geproduceert wordt en de specs vaak te krap of net aan bemeten zijn zal alles gewoon sneller slijten.

Back