Zet de 2 servo's ook maar op de nominatielijst voor vervanging als je regelmatig wat gaat rijden.
Enkele weken geleden heb ik de stuurservo al vervangen, deze begon ineens zeer zwaar te lopen en kwam niet tot de max. ingestelde uitslag. Open gehaald om even te kijken wat er nu aan de hand is, vast en zeker ergens wat tanden beschadigd/verloren. En ja hoor... Volledig voorzien van metalen tandwielen welke er nog netjes uit zagen, en op het motor-asje 1 van messing waar niet veel meer van over was. Logica van de servo-fabrikant om de kosten te drukken door het in messing uitvoeren van het allerkleinste tandwiel in de servo???
Dus... Die vervangen met een degelijke Savöx servo (SC-1258TG) om herhaling van hetzelfde defect te voorkomen.
Gisteren stopte ook ineens de gas/rem servo met goed functioneren zoals je zag. Ik had al een paar keer het gevoel gehad dat gas/rem bleef hangen. Dus hoppa, direct (tijdelijk) een andere er in omdat ik dit min of meer al wel voorzien had. Bij thuiskomst en het open halen van de defecte servo bleek exacte hetzelfde euvel de problemen te geven.
Vandaag even op pad geweest en heb inmiddels een 2e nieuwe servo erin gezet en een andere accu-pack i.p.v. de standaard AA accu's. Alweer een flinke upgrade voor de Kyosho Inferno Neo, maar ach.. 't is een hobby en het spul is later wel weer te hergebruiken mocht het zover komen. Bij een kit heb je ze ook nodig en ook de Inferno wordt er niet slechter op (integendeel!).
Nu dus i.p.v. de stock servo's - die beiden relatief snel de geest hebben gegeven, en dat vast en zeker weer gaan doen - een Savöx SC-1268SG op 't stuur en een SC-1258TG voor gas/rem gemonteerd.
So... What's next??? :|