banden pro ten

Hoi.

nog niet heel bekend hier, al eens een beetje gesnuffeld voor mijn heli projectje, en goede nuttige reacties gehad, vandaar dat ik het hier eens probeer.

Ik heb een calandra gen 10x, en ben op zoek naar nieuwe banden. ik rijd nu met de purple grp (achter) en een hardere voor. nu lukt het mij niet meer om aan deze banden te koemen, en ben dus op zoek naar een waardige niet te dure vervanger. heeft iemand een sugestie?
ik heb al gehoord dat groen achter ook goed is op onze baan (real 80)

Groet
Lammert

Er zijn op dit moment eigenlijk vier merken "te krijgen".

- JACO
- GRP
- MobGums
- Corally

JACO heeft (nog) geen velgen en kan dus op dit moment moeilijk leveren maar ze zijn er mee bezig om het weer op de rails te krijgen (krijg er binnenkort meer info over). GRP heeft te maken gehad met een totaal verwoestende brand en zijn ook weer hard op weg om alles op de rails te zetten. MobGums (van Markus Mobers) gebruikt JACO velgen dus hier geld hetzelfde als voor JACO. Corally kan eigenlijk nu als enige alles leveren uit hun programma.

De banden die achter erg goed gaan eigenlijk overal wel zijn PINK en MAGENTA. GREEN kan wel maar heeft een breed verloop en slijtage is hoog. PURPLE achter heb ik nog niet gehoord of gezien dat dat goed gaat, is iets te hard voor een achterband. Voorbanden zijn over het algemeen PURPLE en MAGENTA.

Wat heb je verder in de auto zitten qua specs? We zijn bezig namelijk om volgend jaar een officiele NOMAC Pro10 10.5 klasse op het NK te maken dus... Je bent van harte welkom!!!

bedankt voor de reactie

ik heb een lrp brushless 4,5 turns met idem regelaar.

heb er nu keertje of 7 mee gereden, dus ben nog erg lerende. NK is voor mij nu (nog) te hoog gegrepen. heb ook niet meer echt die ambitie. ben naast rijder ook vaak wedstrijdleider, vind ik ook erg leuk om te doen. vond het ook jammer te horen den de nk bij real 80 niet doorging. had graag eens wat snelle jongens zien rijden.

als je nog meer wilt weten, (gua specs) moet je maar vragen, ben nieuw in electro wereldje.

groet
Lammert

Zonde dat je dat niet meer wil dan... Het is een leuke groep mensen bij elkaar en we hebben altijd erg veel lol. Plus met de 10.5 is het allemaal erg goed te doen en gaat het nog redelijk snel ook (niet te vergelijken met een 4.5 natuurlijk...)

lammert aka nitrospeed :)

met groen heb ik niet zulks goede ervaringen,goldstar van corally de med of soft variant(achter)en med of hard (voor) gingen wel goed.En goed smeren helpt ook.

mischien dat richard nog groen heeft geprobeerd,maar die van mij gingen niet.

http://www.invisio.nl/forum/phpBB3/index.php
en probeer het hier eens voor wat meer setup info

mmzls
kees

Laatst bewerkt:
JAAAAAAAAAAAAAA!!!! Dát wordt ook echt suuuhuuupergaaf!!! Heb er nu al zin in maar eerst even netjes het buitenseizoen afsluiten met nog één NK en één ZAC...

kees je zat er dichtbij, nitrospeed is erik. ik ben "emmel".

waar kan ik die bandjes vinden die jij aanraadt? nog goedkope sites in de aanbieding?

Lammert.
en binnen lijkt mij wel erg leuk, ben naast deze auto bezig om een f103 o.i.d. aan te schaffen als ik er een kan vinden voor een schappelijke prijs tenminste

Lammert

corally bandjes kun je wel bij jeroen of richard bestellen of via online shop van pk racing(de goldstar en groen etc etc).Of als je nog in de buurt van eelde komt?,ik heb nog wel een paar sets voor het proberen liggen.
oa purple voor en goldstar voor en achter.

hoor het wel.

mzzls kees

Welke banden gaan binnen goed. Dezelfde compound als buiten of toch iets harder?

Wij reden met 1/12 meestal Grey of Yellow achter en Purple of Lilac voor en bij echt slecht tapijt Black voor...

Denk dat ik bij ons op de MACH indoor Grey achter en Purple/Lilac voor ga proberen...

Dat is in ieder geval goed nieuws Michel!!!

Enig idee of GRP het hele programma weer gaat leveren? Dus ook Purple en Pink?

Laatst bewerkt:
Back