Banden, velgen en Inserts

Ik zou de CS-27's NIET op velg kopen.

Het is algemeen bekend dat de harten uit die velgen breken, soms met een klap soms plotseling van zich zelf. Vraag maar na Vipers-RC heeft het gehad, Steven Koiter, Vasco, ik, en nog vele anderen. Nogmaals ik zou het niet doen. Persoonlijk brak bij mij 3 keer een hart er uit, en 1 keer gewoon in een bocht terwijl ik daarvoor niets had geraakt..
Tevens is de lijm van de voorgelijmde velgen zo slecht dat je ze zelf na 1 accu weer kunt lijmen..
Gewoon lekker zelf doen.!

Groet Robert

tjah , daar zit dan wel weer wat in ... ik heb ook al een paar wieltjes liggen met zo`n mooi rond gaatje in het midden en een nog hagel nieuw bandje er omheen .... maar welke velgen moet je dan wel en welke moet je niet nemen ?????

Die Kant en klaar setjes van Takeoff zijn niet echt best. Bij een beetje bocht komt je achterwiel je voor bijzetten :? Ook al weer een paar keer gehad.

Roal heeft de CS27 ook kant elkaar op Orion velgen zitten hoef je ook niet zelf te lijmen.

Pasqual zei:
Die Kant en klaar setjes van Takeoff zijn niet echt best. Bij een beetje bocht komt je achterwiel je voor bijzetten :? Ook al weer een paar keer gehad.

Roal heeft de CS27 ook kant elkaar op Orion velgen zitten hoef je ook niet zelf te lijmen.
En die moet je voor dat je ze gebruikt OOK eerst zelf nog een keer van lijm voorzien....

Zo als ik al zei op de vorige pagina. De Rev'Lite's van Schumacher zijn zeer goed....
Verder rijdt ik zelf ook nog wel geregeld op Proline velgen.

Groet Robert

wat ik dan weer niet snap is dat ze bij pk (wat toch corally (take off) zelf is) 39,90 euri kosten en bij roal maar 29,- euri kosten ........

je zou zeggen dat ze bij corraly zelf goedkoper zouden zijn .... of ligt dat prijsverschil alleen aan de velg en insert ???? dan zou je toch weer zeggen dat de duurdere de betere zou moeten zijn ????

iemand ervaring met bijde versies ???

Pk is niet hetzelfde als Corally, ze hebben alleen korte lijnen met Corally.

Roal verkoopt die spullen gewoon heel erg goedkoop. Vraag me ook af of Corally er blij mee is, nog los van de vraag wat andere winkels ervan vinden. Maar goedkoop is het wel :wink:

bij mij slijtte de sorex 28 veel minder dan de cs 27 maar ze hadden toch ongeveer dezelfde grip

Even dit draadje een nieuw leven inblazen met misschien een stomme vraag.
Is het nodig om als de band versleten is en je kunt de insert er heel uit krijgen deze ook te vervangen?

Bij de paar banden die ik tot nu vervangen heb heb ik dat altijd wel gedaan maar dit was ook echte goedkope rotzooi. Daarbij is de prijs van inserts in vergelijking met de banden niet veel maar iedere euro die je kan besparen is in andere spullen te stoppen.

Och, als ze niet versleten/nat zijn waarom niet... Ik als arme student vervang ze ook niet :mrgreen:

Natuurlijk zal het niet super duper zijn, maar ik denk dat het verschil met een nieuwe insurt niet te merken is.

Groet Robert

Ik heb vandaag nog even gereden, had nieuwe set gelijmde CS-27 slicks gekocht.
Ik reed voorheen nog met dat setje slicks wat standaart bij de TA05 geleverd werd ik weet niet precies welk type dat is.
Maar de CS-27's hebben echt véél meer grip.

Als je er fatsoenlijke inserts in had zitten, dan kun je die gewoon weer gebruiken. Dan gaat het wel over stevige inserts, niet die schuimen dingen die bij HPI b15-40 zitten, maar wel die bijvoorbeeld in de voorgelijmde CS-27 zitten.
Er zullen vast mensen zijn die dat niet goed genoeg vinden, maar dat zijn dan ook de mensen die hun bandjes na 3 heats onvoldoende grip vinden geven :wink:

Bedankt voor jullie antwoorden en kan ik dus een paar euro per jaar besparen :D maar ik zal geen troep hergebruiken 8) .

Eigenlijk zou ik die bandjes na 3 heats wel willen hebben of overnemen want ik ben nog in het stadium dat ik vrijwel geen verschil merk tussen nieuwe banden of als de inlay zichtbaar is :wink:

Er zijn hier inmiddels 2 stuks TA-05

en een hele berg bandjes.

Tot nu toe lijmde ik die met de hand ,
door met je duim en wijsvinger er omheen een stukje van de band open te duwen.
Dat gaat prima, maar nu moet ik 24 stuks banden gaan lijmen ,
aan twee kanten !

Ik heb ook een handig hulpje dat de band rondom aan een kant open drukt,
dat kost wel veel kracht en met je andere hand kan je er dan niet goed bij.

Wat is een goede manier als je veel banden moet lijmen,
en ze moeten natuurlijk echt goed zitten !

hallo,
nu lees ik dat iedereen het over al dan niet voorgelijmde cs-27 bandjes heeft.
is mijn vraag, wat dan met de cs-22? is die zoveel slechter of slijten ze te hard?je zou zeggen dat ze meer grip hebben. het is om binnen te rijden.
iemand ervaring? ik heb ze vergeleken met de standaard tamiya banden(eigenlijk niet te vergelijken) en ze hadden echt super grip.
Sander

CS-22 hebben meer grip dan CS-27, maar zullen zeker ook sneller slijten.
Binnen gaan de CS-22's best goed! Beter dan CS-27, en daar heb je soms al meer dan genoeg grip mee.

Groet Robert

het nadeel van Cs-27 zijn vooral dat ze op het randje slijten waar de insert net te klein voor is. hoe goed je je auto ook afstelt het blijft het hardste slijten aan de binnekant (onstaat een gleuf) en dan kan je je banden net zo goed weggooien omdat het absoluut minder snelheid geeft. jammer, voorkomen kan door iets bredere insert te kopen.

Back