banden- velgen

• Topicstarter Topicstarter broadspeed
  • Startdatum Startdatum
B

broadspeed

Guest
hallo allemaal
ik ben nieuw hier en weet niet goed of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen maar zo niet dan word me vast en zeker snel verteld waar ik hem wel neer kan zetten

mijn vraag is de volgende

ik ben op zoek naar banden en velgen voor een vrachtwagen schaal 1/18
ik wil namelijk de fiat bartoletti cobra transporter gaan bouwen
ik weet dat er een ferrari versie is maar deze heeft een as te weinig en is te kort
daarnaast mis ik dan ook nog steeds een set banden en velgen dus geen optie

als er iemand is die mij kan en wil helpen hoor ik het graag

mvg

michel

ja helemaal goed
alleen deze is er alleen maar in 1/43 , en mijn exoto verzameling is in 1/18 dus hoort er een 1/18 truck bij

nu zat ik het forum door te lezen en zag iemand die banden en velgen maakt maar ben het bericht kwijt

zelf heb ik een oude tamiya ( geloof ik )rc truck gekregen maar de banden die er op zitten zijn nog te groot
de maat die er op zit is ongeveer 68 mm doorsnede
en ik zoek meer iets tussen de 55 en 60 mm doorsnede

mvg

michel

ik heb op de site van verkerk gekeken maar die hebben alleen maar 83 en 73 mm banden dus dat is een beetje te groot
maar in ieder geval bedankt voor de tip .. is altijd handig om bepaalde adressen te hebben waar je spullen kan kopen

mvg

michel

Hoi Michel,

Ik heb banden van 60 mm doorsnee 15,5 mm breed en een velg diameter van 36 mm.
Deze banden en velgen maak ik zelf.
Voor meer uitleg van de banden kan je naar mijn topic" 60mm banden interesse" ??? hier op het forum onder de naam Dorota.
Ik wilde een link hier plaatsen om naar dit topic te gaan maar weet niet hoe dat moet.

ja ik weet dat exoto ooit een 1/18 wil maken van deze truck , alleen roepen ze dit al jaren en tot op heden is er nog geen een beschikbaar
daarnaast vind ik 1000 dollar een beetje overkill

Peter
ik geloof dat ik de juiste gevonden heb ik ga even kijken op je topic en dan hoor je waarschijnlijk wel van mij

mvg

michel

tumblr_kt8w72RRq91qzsctzo1_1280_zps3160be9f.jpg

dit moet het worden in 1/18

daarnaast vind ik 1000 dollar een beetje overkill

mvg

michel

ja het is een hoop geld maar ook echt alles kan open (van portier tot tankdopklepje) en is zeer mooi uitgewerkt en hand gebouwd,
in mijn ogen is hij het geld zekere wel waard maar ja het blijft heel veel geld...... :sleeping:

de banden zijn besteld ( en velgen ) dus nu kan het bouwen beginnen ......

FiatBartolettibuiltfortheUSScarabteam_magneticbran_zps220fcca5.jpg

1005sr_01_o1956_fiat_series_bartoletti_grand_prix_transporter_zps65a858cc.jpg

3452147787_b00bdd1351_o_zps6bdbbfd0.jpg

het is wel een hele lastige aangezien er destijds maar 4 gebouwd zijn en ze allemaal anders waren
daarnaast is deze ook nog eens compleet verbouwd in de jaren 60
ik heb door de jaren heen wel bergen foto's verzameld en laatst heb ik een geweldig boek gekocht over race transporters door de jaren heen ( inside the paddock )
waar zelfs een schaal tekening in stond van deze truck

vandaar dat ik nu dus de stap ga zetten om hem te bouwen

iedereen bedankt voor de hulp tips en suggesties en bouwverslag zal vast en zeker volgen

mvg

michel

de banden en velgen zijn binnen , ( heel hartelijk dank hiervoor Peter )
ben gelijk maar begonnen met harten te maken voor deze velgen aangezien ik nu de maat heb
dit is in eerste instantie de mal om meerdere harten in een keer te gieten in poly hars
aangezien het een statisch model word komen er geen grote krachten op

Afb0302_zps2e0f8d29.jpg

en dan is hier de uitkomst van het gieten
het is eigenlijk veel te koud buiten maar met de verf stripper kreeg ik toch de warmte er in en is de eerste gieting aardig gelukt

nu nog 5 x

Afb0303_zps994adbd1.jpg

Hoi,

Leuk project :D

De vader van een vriend van me is de ferrari versie aan het maken in ongeveer schaal 1:16

Het was de bedoeling om 1:18 te bouwen , maar is wat groot uitgevallen :?

Ik kan wel wat foto's vragen als je dat leuk vind...

Succes met de bouw.

Groet,
Marcel

thnx allemaal

wat het gieten betreft is dit vrij nieuw voor mij maar ik wou dat ik daar veel eerder mee begonnen was
1 van de velgharten is wel verbrand ( broos en belletjes ) maar gelukkig is de mal van klei dus kon zo weer een nieuwe maken

wat foto's betreft is alles welkom ik heb al wel een berg foto's over de jaren verzameld maar meer is altijd beter :-)

ik ben ook een bouwverslag begonnen dus als iedereen het goed vind ga ik daar verder met het verhaal

mvg

michel

Back