Banden verwijderen Tamiya TL-01 & rijgedrag verbeteren

Hallo Allemaal

Ik had wat hulp nodig met de banden te verwijderen
van mijn auto
Ik ben in bezit van een
Tamiya TL-01 Chassis
(Mustang Cobra R SVT )
Zie Foto 1 :
9k=

Tamiya TL-01 Chassis

en Dit zij de banden

9k=

weet iemand welk gereedschap
Ik hiervoor kan gebruiken
en welke maat ik er voor nodig heb
ik heb al gezocht op google
maar kon niks vinden
misschien lukt het jullie wel

en ten 2de
zodra mijn auto 5 meter van de zender is verwijderd
heeft de auto wel de neiging om vol gas te geven en vol naar links of recht testuren (binnenshuis)
ik denk zelf dat het aan mijn zender ligt
ik gebruik een Robotronic TX3 Zender 27 Mhz
en Robotronic RX# Ontvanger 27 Mhz
met kristal Nummer 4
ik denk het probleem te kunnen
op lossen door deze zender/ontvanger te gebruiken het probleem opgelost zou zijn Link:Carson Reflex 2,4GHz Wheel PRO 2-Kanaals besturing

En hierdoor heb ik denk ik ook meer en beter bereik:p

Alvast bedankt

grts Remy

Banden verwijderen zoals je het aangeeft zou ik zeggen, pak een sleutel en draai de wiel moer los en tadaaa!!!

Over het andere probleem geef je het zelf al aan denk ik. De batterijen van de zender zijn leeg en daarom gaat de auto zijn eigen gang... Als je batterijen vol zijn dan maakt het qua bereik niet zo veel uit waarmee je zend/ontvangt. Gewoon even nieuwe alkaline batterijen kopen of oplaadbare batterijen bij de hobbyshop (of supermarkt) halen. Dan is dat probleem opglost. Wat voor batterijen er in de zender gaan? Doe het klepje eens open en dan zie je het vanzelf toch?

Kom op hè? Beetje eigen initiatief tonen is niks mis mee. Je kan echt een hoop zelf hoor... :D

Het probleem is ik weet niet welke sleutel ik nodig heb
en ik weet ook niet welke maat het wiel is
dus dat is het probleem
en de zender batterijen ga ik even vernieuwen en kijken op het opgelost is
maar het gekke is dat hij allen in een smalle gang raar doet en voor de rest nergens in huis
maar toch bedankt voor je hulp

Er zit toch een kruis-sleuteltje bij je auto? Met één lange kant en drie korte? Daarvan is het er eentje, waarschijnlijk de lange kant. Anders staat het natuurlijk ook nog eens in de manual en anders, probeer eens iets!!! Ik geloof gewoon even niet dat het zo ontzettend moeilijk is om een moertje los te draaien.

Heb je überhaupt de manual/bouwbeschrijving al eens doorgelezen???

En als je die niet hebt, zoek eens op google naar "TL-01 manual" ofzo... Zoals ik eerder al zei, je kan echt wel een hoop zelf vinden hoor. Als je er dan nog niet uit komt kan je altijd nog vragen maar de problemen die je opnoemt zijn van dergelijke aard dat je die makkelijk zelf op had kunnen lossen met een beetje zoekwerk.
Je krijgt nu wat antwoorden maar doorgaans worden er op dit soort vragen helemaal niet gereargeerd door bovenstaande reden. Duik dus in de materie en zorg dat je het een en ander opzoekt op google of hier via de zoekfunctie...

Uiteraard zal er in een smalle gang binnenshuis storing op kunnen treden, in de muren zit immers vlechtstaal wat kan storen. RC auto's zijn ook gemaakt om buiten mee te rijden toch? Niet binnen...

Het probleem is ik weet niet welke sleutel ik nodig heb
en ik weet ook niet welke maat het wiel is
dus dat is het probleem
en de zender batterijen ga ik even vernieuwen en kijken op het opgelost is
maar het gekke is dat hij allen in een smalle gang raar doet en voor de rest nergens in huis
maar toch bedankt voor je hulp

Als je het sleuteltje nog moet kopen neem je toch gewoon de hele auto even mee naar de doe-het-zelf winkel? Overigens werkt een simpele combinatietang ook.

ik heb een sleutel besteld speciaal voor tamiya tl01
dus het probleem is al opgelost
en jullie allemaal bedankt voor de hulp en informatie

Back