Banden voor Corally C4.1

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Anonymous, 29 jul 2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik heb problemen met mijn banden voor de Corally C4.1.
    De banden slijten heel hard en hebben maar kort grip..Welke banden zou ik beter kunnen gebruiken?

    Ik heb een 10x3 Motor,GM V12 regelaar,3300GT accu's..ik dacht dit vermeld ik maar :)
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Dat probleem heb ik ook met mijn TA-04

    Lol
    CYA
     
  3. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.540
    Locatie:
    Veenendaal
    waar rijden jullie dan precies?! Op vlak asfalt zou nje er redelijk lang mee kunnen doen. Neem anders is een wat hardere compound. (harder rubber). Het geeft wat minder grip, maar ze gaan langer mee. kijk ook eens naar je inserts, probeer daar anders ook eens iets hardere in. Je band heeft dan wat meer steun en slijt gelijkmatiger, waardoor hij langer meegaat.

    Je kunt ook nog schuimbanden proberen. Deze slijten over het algemeen ook best wel hard, maar ze zijn redelijk goedkoop en je kunt ze bijna tot de velg oprijden. Ook hier heb je veel verschillende hardheden (shores). Probeer eens 35 shore rondom. Dat zou redelijk goed moeten werken. Wil je dat ze echt lang meegaan, neem dan 40 shore voor en 35 achter. Wil je juist veel grip (meer slijtage) neem dan 35 shore voor en 30 achter.

    succes.

    shift-on-the-fly
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik rijd vaak op asfalt en op het circuit..
    maar ik heb al schuimbanden gehaald..en ik heb veel meer grip en de slijtage valt mee!
     
  5. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Zal ik dan ook gaan proberen!!!!

    CYA
     

Deel Deze Pagina