Banden voor Traxxas fiesta 1/16

Goedenavond mensen,

Ik heb een vraag waar iemand mij vast wel mee helpen kan.

Welke banden kan ik het beste op mijn auto zetten om meer grip te krijgen?

Ik wil het liefste wat zachtere dikke banden maar heb geen idee welke nou beter zijn en wat wel en niet zal passen of waar ik moet letten als ik ze bestel.

Iemand tips?

Momenteel rijd ik nog op de stock banden maar die zijn te zwak sinds ik naar het velineon 3s systeem ben overgestapt. Hij slipt uit de bocht, een grip probleem.

Mijn dank is groot.

De originele bandjes zijn ook erg hard, gemaakt om mee te glijden. (je zult ook echt veel moeite moeten doen om die dingen te verslijten. :lol:

in het principe zullen alle 1/10 touringcar wielen passen. Heb zelf een setje wielen van HPI bij m'n 1/16 Rally gekocht, dat werkt al best mooi.
maar als je iets meer band wilt (voor 't oog in ieder geval.) zou je kunnen kijken naar de 'Vintage' wielen van HPI.

Search Results for "vintage" - HPI Racing

Die heb ik om een 1/16 Traxxas Rally mustang zitten. Hiervan kun je echter alleen maar de 'smalle' wielen plaatsen, de brede zijn namelijk 1,5 keer zo breed als de originele wielen en passen dus niet onder de kap. :lol:
Maar deze wielen staan ook erg mooi, en kun je ook fatsoenlijk mee rijden.

Een ding alleen wel, een 'normaal' VXL setje is vrij heftig voor een kleine auto als de 1/16 rally. Nu kan deze het vermogen wel aan, alleen moet je geen banden monteren met te veel grip, dan vlieg je namelijk non-stop over de kop. (woo, rijmt! )
Omdat de motor toch vrij fors is in verhouding tot de rest van de auto.

Ik zit met het zelfde probleem. Ben net een stukje gaan rijden en het ding is met het velineon systeem onmogelijk onder controle te houden. Ik denk dat hij met de stock banden gewoon onbestuurbaar is en met banden met grip gaat hij continu over de kop.

Ik zou het zoeken bij middenmoot bandjes. (ofwel, goedkoper grip bandjes. ) vond zelf die van Ansmann bijv wel leuk werken. Je bent nog steeds aan het glijden, maar 't gaat sneller en controleerbaarder als met de originele bandjes.
(Ging aardig goed.. zelf met een Novak 4.5T HV Pro motor op 3s Lipo in 't ding. :lol: 8000kv 550 serie motor. )
Nu moet ik wel toegeven dat ik die Mamba Max Pro de punch control wel ingeschakeld had, anders was die ook niet te houden. :P
Inmiddels is het standaard regelaartje er weer in gekomen. is die weer watervast, leuk voor in de winter op 't ijs. )

Je moet er gewoon 1:10 onroad banden onder zetten. Sorex doet het zeker erg goed.
Ikzelf rijd alleen indoor heb er Sorex carpet banden maar bij PKracing vindt je sowieso alles soorten competitie banden voor asfalt en tapijt.

ik denk dat 1:10 bandjes een beetje groot zullen zijn voor een 1:16 onroad Fiesta

vraag het eens bij de traxxas-winkel (ff googlen)

ik denk dat 1:10 bandjes een beetje groot zullen zijn voor een 1:16 onroad Fiesta

vraag het eens bij de traxxas-winkel (ff googlen)

Niet denken, maar proberen zie hier het resultaat, past helemaal perfect en waar ze standaard mee geleverd worden zijn zelfs groter.
Hier foto's van mijne.

En waarom een Traxxas winkel benaderen, die willen alleen origineel verkopen.
Daarbij zijn er veel gadgets die niet van Traxxas zijn maar de auto wel verbeteren.
Stabi's, instelbare stuurstangen en spoorstangen enz.

Deze auto is gebouwd om hard te gaan aankomende winter en dan zijn de dishvelgen/banden de beste combinatie.

Back