bandenwarmers

als het enkel voor de heaters is heb je geen 10 amp nodig maar ik neem aan de je ook je lipos moet laden dus ff kijken voor een goede voeding en dan kan je je heaters ook gebruiken. succes.

Klopt, maar een beetje extra vermogen kan geen kwaad en het zorgt er ook voor dat de voeding niet warm word wat de levensduur weer bevorderd toch??;)
Plus mocht je hem ergens anders voor wil gebruiken(lader bv) dan is dit mogelijk en hoef je geen extra voeding te kopen.
Ook is het prijsverschil te verwaarlozen.

Mvg Roy

Zo ver over voeding. Ik zou graag willen jullie mening horen over voordelen van banden warmers. Vooral indoor op tapijt. Nuttig of overbodig. In combinatie met welke banden? Beïnvloedt het levensduur van banden? Vervangt het smeren van banden?
Grtz Petr

ik gebruik mijn bandenwarmers alleen als ik ga buiten rijden. Is dan alleen om er voor te zorgen dat het smeermiddel beter intrekt. Voor de binnenbaan AMCC gebruik ik de bandenwarmers niet. Het smeermiddel (ik gebruik LRP carpet grip 2) is vrij dun en trekt snel in (of droogt op). Hiermee heb ik super veel grip.

Banden op de binnenbaan gaan ook stukke langer mee dan buiten.

regelgeving

Een combinatie van bandenwarmers en smeersel zowel binnen als buiten .
Maar veelal afhankelijk van wat mag en wat niet .
Soms is smeren verboden .
Over de slijtage van de banden gaan veel sprookjes de ronde .
Is gewoon afhankelijk van het soort rubber er is geen algemene regel dat gesmeerde banden langer meegaan .
Een juiste combinatie tussen smeersel en het type rubber is belangrijker .
Ps. bandenwarmers dragen mijn voorkeur tov smeersel is nl minder schadelijk van jezelf want smeersel kan behoorlijk bedwelmend zijn .

Ik dacht juist anders om dat smermidel verkort levensduur van bandjes. Ir rij alleen indoor op tapijt en heb geen probleem met grip. Zelfs niet met sorex 32 of ride 32,natuurlijk gesmeerd.Over CPX is geen twijfel natuurlijk. Ik dacht even,ok, als bandenwarmers kunnen die vuile werk met smeren vervangen dan is het misschien proberen waard. Maar zo te horen alleen bandenwarmers hebben binnen weinig nut.

Back