Bandit/mini hawk goede keus.......en wat qua setup?

Ik wil mij ook eens gaan begeven in de wereld van de hotliner.
Vlieg nu al een tijd met wat snellere modellen en mijn ook is nu gevallen op
de bandit of een mini hawk
Wat is een goede keus en wat raden jullie aan als setup op 3s lipo's??

Alvast bedankt.

Hey,

Ik heb de minihawk gehad.
Met een 3548 van diamond op 4s met een 13x6 klap

ik zat rond de 700w en daar ging hij goed mee omhoog.
Ik zou een watt of 700/800 er in stoppen

De Mini Hawk is geen hotliner, meer een pylonmodel (F5D).
Hij is te klein om hotliner te zijn, je zal nooit de zweeftaak kunnen halen, je kan niet hoog genoeg want hij verdwijnt.

De Bandit is eigenlijk hetzelfde verhaal.

Neem iets van 165 cm of groter, daar heb je meer aan.

GJ

Welk model en met voor voor setup adviseer je dan??
Ik hoef natuurlijk niet meteen de allersnelste setup omdat ik net
instap in deze klasse.

bassman,
de Hawk F5B lijkt voorlopig het beste instapmodel voor het hotlinen. in het 'budget hotliner' topic is veel info te vinden over goedkope motoren en regelaars waarmee je het nog enigszins betaalbaar kunt houden.

Is de hawk met de aanbevolen setup van staufenbiel toereikend genoeg voor dit model.
Het hoeft van mij nog niet super hard omhoog te gaan. Dan kan ik eerst mooi wennen aan de snelheden.

Hallo Bassman,

tuurlijk voldoet de aandrijving van Staufenbiel.
Ellende is dat je steeds harder wilt en dat is met de aandrijving van Staufenbiel al vrij snel.
Ik denk dat je na een uurtje vliegen al wat snellers wilt.

We zijn nog steeds aan het testen, het is ook een beetje hoeveel geld je uit wilt geven.
Als je 200-250 euro uit wilt geven voor een aandrijving heb je iets wat voorlopig niet gaat vervelen en je gewoon zonder te knutselen in kan bouwen.

De chinamotor aandrijving met gear kost met regelaar ongeveer 150 euro, je moet dan de gear op de motor plakken en het is nog even afwachten hoe lang de motor meegaat.

Ik zie dat je in Hoogeveen woont, binnenkort vliegen we in Odoorn, dat is enigszins in de buurt.
Kom gewoon eens kijken en praten, je kan dan zelf zien wat het ongeveer is en hoeveel vermogen voor jou interessant is.
Je kan ook nog even aan de kabel met een F5B kist vliegen.

GJ

Gj wat bedoel je met Zweeftaak,een wedstrijdt opdracht ? die minihawk is wel makkelijk mee te nemen met 1,30m en hoef je minder vermogen in te stoppen om hem snel te krijgen, en ja hoe kleiner des te eerder is hij uit het zicht maar hoe hoog moet je dan gaan zitten, ik weet niet wat bassman er mee van plan is ik heb zelf een pylon van 1,10m en die is als je niet te hoog gaat mits het een beetje goed weer is natuurlijk best goed te volgen!!

gr Andre

Ik ben inderdaad nog niet van plan om er wedstrijden mee te vliegen.
Het gaat mij ook meer om de fun van de snelheid.
Ook heb ik gekeken naar de ion pro......is dit ook een goed model om in te stappen bij het hotlinen??

Die ziet er ook goed uit ik kan niet zo gauw info vinden waar hij te koop is en hoe groot hij is enz,indien je alleen voor de snelheid en fun gaat dan is volgens mij die Minihawk wel erg leuk een Pylonmodel volgens Gj ikzelf heb hem alleen op de beurs gezien en zag er erg goed uit makkelijk de lipo te verwisselen zonder de vleugel eraf te halen, er is al een draadje va mini-hawk

Laatst bewerkt door een moderator:
JP Models - Hotliner Ion Pro

Kost zijn ongeveer 145 euro.

Motor: KD36-60-9L 2700rpm
Gear: AXI 3.3
RFM 15.5x10
3s 3300 Turnigy 30C Lipo

Moet een regelaar bij van minimaal 100 ampere bij

Redelijke milde setup. 30meter per seconde stijgen.
Trek rond de 1150 watt en op de prop blijft 870 watt over.

Eerst even over de ION.
Er zijn 2 soorten, de gewone en de Pro.
Grootste verschil is het vleugelprofiel en de prijs.
De Pro is sneller, beter en natuurlijk ook duurder.
Het blijft echter een piepschuim vleugel met abachi beplankt.

De Mini hawk.
Mijn persoonlijke mening, 10x niks.
Ding is te klein, is in verhouding met de Hawk F5B te duur en heeft helemaal niks met een hotliner te maken.
De zweeftaak is inderdaad een wedstrijdtaak.
Maar als je geen wedstrijden wilt vliegen is het het ook weer net niet.
Het is een semi-pylonkistje wat leuk is voor even.
Paar minuten heen en weer knallen en je hebt het wel gehad.

Beter zou de Fireblade zijn maar ook die is te prijzig in verhouding tot de Hawk.
Wel is het meer een hotliner, hij is 152 span, zou net gaan denk ik.

Ik raad de Hawk F5B aan, daar kan je alles mee en is op grote hoogte goed zichtbaar.
Als je puur voor de snelheid gaat, koop een Voodoo.
Dat gaat hard, is nog kleiner en lijkt dan harder te gaan.

GJ

Hotliner pylon racer wat maakt het uit je wil gewoon een leuke snelle bak.
Ik had eerst de Hawk maar kwam er achter dat de investering voor de electro wel erg groot werd dus weer verkocht.
Echter bloed kruipt waar het niet gaan kan heb nu de mini hawk.
Met beduidend goekoper spul kan je deze ook lekker hard laten vliegen.

turnigy 3548 1100
klap prop 11x7
turnigy 80 amp sbec
nano lipo 4S 1800 (65c), een 5S 1800 OF 4S 2200 past ook (net)
780 watt

Heb deze setup in mijn multiplex blizzard zitten en heb al meer dan 1000 vluchten mee gevlogen.

Deze setup gaat ook in de mini hawk en met het vleugelprofiel etc gaat dit lekker vlot.

Als je dan nog meer wil (boven de 1000 watt) dan wordt het motoren van rond de 200 euro, moet je net voor over hebben om mee te vliegen.

later als ik groot ben misschien :)

Laatst bewerkt:
Back