Bandit xl5

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Floris043, 29 dec 2021.

  1. Floris043

    Floris043

    Lid geworden:
    29 dec 2021
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Maastricht
    Hallo ik heb een traxxas bandit xl5 en heb net grotere tandwielen erop gezet waardoor hij sneller kan maar ik wil hem nog sneller ik ben van plan er een brushless moter in te zetten maar mijn vraag is: wat moet je nog meer vervangen of waar moet je op letten als je dat gedaan hebt?

    floris
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je de de manual van de VXL open slaat kan je daarin ook een tabel vinden met welke tandwielen je veilig zit en met welke je de boel gaat overbelasten. Als je een ander merk brushless set neemt kan je die lijst aanhouden als je een soortgelijke KV waarde motor neemt. Wijk je er vanaf zal je toch proefondervindelijk moeten uitzoeken welke tandwielen je nodig moet hebben.

    Topics die je erbij kunnen helpen:
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/tandwiel-keuze-vol-gas-probleem.279393/
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/traxxas-slash-2wd-andre-vertanding.276241/
     
  3. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Geen ervaring met die auto zelf, maar mss nuttig om eerst te weten met welke accu je rijdt? Overschakelen naar lipo scheelt ook al wat. Overschakelen naar brushless zonder lipo zou ik een vreemde keuze vinden. Eerst lipo, dan brushless, liefst tegelijk.
    Met je brushed motor moet je zeker op de temperatuur letten met de grotere tandwielen. Bij de brushless ook, maar dan zal de esc wellicht eerder oproken dacht ik? Bij te zware overbrenging zal de brushless wellicht ook "haperen" bij optrekken, dat geeft ook aan dat je pinion bv wat moet verkleinen terug.
    Nu, de bandit is 2WD denk ik, wellicht kom je dan snel aan zijn limieten om nog rijdbaar te maken gok ik?
    Succes
     
  4. Floris043

    Floris043

    Lid geworden:
    29 dec 2021
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Maastricht
     
  5. Floris043

    Floris043

    Lid geworden:
    29 dec 2021
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Maastricht
    Ik rijd al op lipo en als ik een brushless koop koop ik ook een ventilator erbij zodat de motor Koeler is
     
  6. Floris043

    Floris043

    Lid geworden:
    29 dec 2021
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Maastricht
    Ja de tandwielen waren vandaag heel heet ze waren ook los gekomen dus misschien heeft dat er iets mee te maken?
     
  7. Floris043

    Floris043

    Lid geworden:
    29 dec 2021
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Maastricht
    Ik denk dat als ik de motor vervang voor een brushless dat ik weer kleinere tandwielen erop zet
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Even voor de zekerheid, met een brushless motor heb je ook een brushless regelaar nodig.
     
  9. Floris043

    Floris043

    Lid geworden:
    29 dec 2021
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Maastricht
    Ja dat snap ik heb al een beetje op internet gekeken en dat kost samen rond de 140/160 euro
     
  10. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Denk dat je wel wat goedkoper af kunt zijn hoor. Voor dat budget kun je al een 2200kV motor met 120A esc vinden denk ik. En dat is voor een 1/8 dan. Voor je bandit gok ik op 3300kV of zo, 80A esc? Wat lager in budget. Koelventilator is maar last resort naar mijn mening
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
  12. Floris043

    Floris043

    Lid geworden:
    29 dec 2021
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Maastricht
  13. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Prima optie. Nonkel ali heeft ook allerlei in de aanbieding als je wat kunt wachten...
     

Deel Deze Pagina