Het is oudjaar 2008 en probeer mijn belofte waar te maken om nog in 2008 te starten met de bouw van een nieuw lijnvliegtuig. Omdat ik na 2 jaar rondjes draaien nog steeds geen achtje kan maken is de keuze gevallen op een echte 2D starterskit; de Banshee van Sig. Via dit lijntje hoop ik allerlei goede tips te ontvangen zodat alle tips van de afgelopen workshops lijnvliegen in Almere hierin kunnen worden verwerkt.
Zo zal de Banshee uitgerust moeten worden met o.a.:
- een perfecte brandstoftank (evt. volgens het uniflow-proncipe)
- verstelbare outlets voor de control lines
- goede verhoudingen voor aansturing hoogteroer en flaps
- de voorste control line wordt de up-line
- lijnen die niet breken bij de aanhechting van het oogje
- een sproeiernaald beschermer
- een extra grote tuimelaar
Omdat ik maar niet kan kiezen voor de motor en dan steeds weer terugval op mijn gloednieuwe Fox 35 zal ik toch een keuze moeten maken. En dat wordt helaas niet de LA40 (want dat is natuurlijk toch de beste oplossing) maar de Fox.
Mijn eerste vraag is hoe de verstelbare outlets te maken voor de controllines. De Banshee is hier niet standaard mee uitgerust en moet dus de bestaande vleugeltipconstructie gaan vervangen.
De vleugeltip ziet er als volgt uit:
Zo zal de Banshee uitgerust moeten worden met o.a.:
- een perfecte brandstoftank (evt. volgens het uniflow-proncipe)
- verstelbare outlets voor de control lines
- goede verhoudingen voor aansturing hoogteroer en flaps
- de voorste control line wordt de up-line
- lijnen die niet breken bij de aanhechting van het oogje
- een sproeiernaald beschermer
- een extra grote tuimelaar
Omdat ik maar niet kan kiezen voor de motor en dan steeds weer terugval op mijn gloednieuwe Fox 35 zal ik toch een keuze moeten maken. En dat wordt helaas niet de LA40 (want dat is natuurlijk toch de beste oplossing) maar de Fox.
Mijn eerste vraag is hoe de verstelbare outlets te maken voor de controllines. De Banshee is hier niet standaard mee uitgerust en moet dus de bestaande vleugeltipconstructie gaan vervangen.
De vleugeltip ziet er als volgt uit:
Laatst bewerkt: