De tuimelaar is ingebouwd. Na enig advies via email zijn er toch wat veranderingen aangebracht.
Allereerst waren de leadouts nogal dun. Niet zozeer dat de sterkte een probleem zou zijn maar wel dat dunne leadouts door de tuimelaar zouden zagen. Dus....vervangen door derailleurkabel.
De lussen van de kabel door een messing pijpje heen te trekken, dit aan beide kanten plat knijpen en aan de lus-kant even solderen. Het uiteinde nog even van een krimpkousje voorzien om haken tegen te gaan.
Verder was er toch een plan bedacht om de voorste leadout als up-lijn te maken. De tuimelaar is zodoende 180 graden gedraaid. Een extra aanpassing om het hoogteroer via een aparte stootstang direct door de tuimelaar te laten bedienen moest ik helaas laten vallen omdat hiertoe de ruimte ontbrak. Dit zou er als volgt hebben uitgezien
Als dat toch eens mogelijk was geweest .........
Uiteindelijk is de tuimelaar toch als volgt ingebouwd:
Aan Bruno nog gevraagd waarom de voorste lijn de up-lijn moet zijn:
"Normaal levert up geven een gier moment rechtsom en down geven een giermoment links om op. Dit komt door de precessie van de prop. Als je de down lijn achter hebt, dan zal als daar meer trekkracht op staat het aangrijpingspunt van de lijntrek naar achteren verschuiven, zodat er een tegenwerkend moment ontstaat t.o.v. de al bestaande momenten. Je kist heeft daardoor minder lijntrekverschil in voor- en achterover draaien. Dit is bedacht door amerikaans wereldklasse piloot Al Rabe, die zelfs nog verder ging en een bewegend richtingsroer maakte, dat de laatste verschillen ook nog wegcompenseert. Maar als je je dat niet goed afstelt is het middel erger dan de kwaal..."