basic jolle

hallo,

ik heb een vraag over de basic jolle.

waar moet ik de antenne plaatsen, moet die in de boot komen of moet die naar buiten gaan.

niels aben

Hallo Niels
Bij al mijn boten laat ik de antenne naar buiten komen, om elk risico te vermijden.
Hoewel, ik heb jaren zonder problemen gevaren met de antenne binnenin een volledig houten IOM.
Bij een (gedeeltelijk) carbon romp moet de antenne naar buiten.
Groet
Wim Bakker

Hallo,

Moet een antenne bij een volledige carbon romp ook naar buiten of mag hij ook binnen blijven.

Joeri.

Joeri
Mijn ervaring is dat de antenne bij een carbon romp absoluut naar buiten moet.
Ik voer pas storingsvrij toen de antenne bij de dekdoorvoer geen contact meer met de romp maakte.
Op mijn boot gebruik ik zo'n hol kunststof buisje als antennehouder
Groet
Wim Bakker

hallo,

ik heb een 3 killo servo van robbe is die sterk genoeg om de zeilen te bedienen? het gaat om een basic jolle.

gr,

niels aben

hoi

ik weet niet of je al andwoord op je vraag hebt, maar ik vaar ook net een basic jolle en ik heb een servo met 5 kg trekkracht en die gaat als een speer dus ik denk ook wel dat die met 3 kg trekkracht ook wel goed is

grt alex

ik heb totaal geen ervaring met de basic jolle maar de stap van 5 kg naar 3 kg is nogal een grote!! ik hoop dat er nog iemand is die ervaring heeft met een 3kg servo en dat die kan vertellen of een dergelijke servo voldoende is.......

Francis

Back