batterij graupner sky surfer

• Topicstarter Topicstarter Lorenz31
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
L

Lorenz31

Guest
Hoi,

Ik heb een sky surfer,de baterijen die er bij geleverd werden zijn niet echt dat.Ik laat ze op met een ladder van robbe.Ik kan nog geen 5 minuten vliegen met deze batterij.Nu vraag ik mij af of er beter baterijen op de markt zijn voor de sky surfer van Graupner.Veel plezier heb ik nog nie aan gehad.Ik mag meer de batterijen opladen dan dat ik er mee kan vliegen.

Groeten

Lorenz

Welkom op het modelbouwforum Lorenz.
Die 5 minuten vliegen is vrij normaal als je de motor constant en met veel gas aan hebt. Je zou kunnen denken aan 2 LiPo's dan heb je nominaal 7,4V. LiPo's hebben een veel betere vermogen/gewichtsverhouding waardoor je dus een accu met een veel grotere capaciteit maar hetzelfde gewicht kan monteren.
Helaas moet je dan ook een andere regelaar en ontvanger kopen want de set die meegelevert wordt is niet geschikt voor LiPo accu's. Al met al kan het dan een dure ombouw worden.
Een andere manier is een snellere lader gaan gebruiken. Als je een computer lader gebruikt die de accu in een half uurtje vol laad dan hoef je veel minder lang te wachten. Wanneer je er dan ook nog een derde accu bij koopt ben je van alle "problemen" verlost. Helaas is ook dit niet een echt goedkope oplossing.
Met wat zoekwerk heb ik een site van dit "vliegtuigje" gevonden met een boel tips.
Kijk HIER maar eens.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back