batterij upgrade Syma s107 niet geslaagd?Batterij laad niet.

• Topicstarter Topicstarter Daniel0416
  • Startdatum Startdatum
D

Daniel0416

Guest
Beste rc liefhebbers,

Ik heb vandaag een batterij upgrade uitgevoerd voor mijn syma s107.De orginele batterij verwijderd en een 3.7 250mAH gemonteerd.Alles werkt naar behoren en de balans is prima.Maar nu het punt,

Bij de syma zit een usb laadkabel met indicatie lampje.Lampje gaat branden waarneer de lipo geladen is.Na het monteren van de nieuwe lipo de heli onder de lader en wat blijkt,het lampje gaat na zo'n 3 a 4 minuten al branden.De vliegtijd bedraagd dan maar slecht een seconde of 10 voordat de syma ter aarde komt.Dus de lipo laad simpel weg niet/nauwlijks op.

Wat zou hier een oorzaak van kunnen zijn?De orginele lipo is trouwens 3.7v 150 mAH.Volgens de gegevens zou de 3.7v 250mAH hier gewoon in moeten kunnen!

mvg ,

Daniel

Edit

Na wat metingen zie ik dat het voltage van de lipo 4.2v is onbelast (wat volgens mij de max is van wat het mag zijn?) maar krijg ik het amperage niet gemeten.Is dit te ligt om het een doorsnee multimeter te meten of zou hier een probleem liggen?De heli werkt verder prima op de vliegtijd van 10 seconde na!

Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt mij eerder dat de batterij niet goed om kan met het verbruik.
Kan je de spanning meten terwijl je gas geeft . Ik vermoed dat die binnen de 10 seconden wegzakt , samen met de heli.

TM

Back