Batterijen laden? (lader Hobbycity - Esky lader)

Hallo allemaal,
ik heb de simpele lader van UH gekocht ($40 versie) en deze zal ik waarschijnlijk over 2 weken binnen hebben. Ik heb een 2350 Mah Lipo 20C, voor me EZ* en een 800Mah lipo 10C voor me Lama v4.

Gister bijna fout, 800 Mah accu staat helemaal bol, dat had ontzettend fout kunnen gaan. Buiten leggen, 2 bloempotten eroverheen. Kan ik zo'n accu deponeren in (?) de grijze container, ingewikkeld in Alu. folie? Had de accu gewoon gebruikt zoals het moest, dit is al de 2e accu waarbij het gebeurt, met de meegeleverde E-sky lader :s

Hoe moet ik deze batterijen opladen, de 800 mah batterij mag ik met niet meer dan 1C opladen, heb begrepen dat het met 0,8A wordt opgeladen. Hoe zit dit?

10C : 1C = 10, dus 800 Mah : 10 = 80 Mah = 0,8A ofzo?

Hoe werkt het dan met de batterij van 2350 Mah? Wan omdat ik alleen een lader heb van 0,8A wordt de 2350 Mah batterij niet helemaal volgeladen, kan ik dus maar 10 minuten vliegen... Kan ik deze batterij ook 2x achter elkaar in de 0,8A lader stoppen? Ik ga morgen op vakantie dus vond het wel handig om te weten xD

Grt. Jasper

Bij een 800mAh lipo is 1C = 800mAh = 0,8Ah.
Bij een 2300mAh lipo is 1C = 2300mAh = 2,3 Ah.

Als je met een lagere capaciteit laad zal de laadtijd langer worden. Verder heeft dat weinig gevolgen.

Groeten, Wilbert.

Back