Batterijen opladen?

• Topicstarter Topicstarter Nivo
  • Startdatum Startdatum
N

Nivo

Guest
Hallo,
Ik heb een Tamiya 1/16 Tiger 1 aangekocht, ben het toestel aan het monteren, maar na het doorbladeren van de handleiding, vraag ik mijn wel af hoe ik achteraf de batterijen moet opladen, er lijkt nergens een ingang voorzien, en welke batterijen gebruik ik het best.
Alvast dank
Groeten Nivo

Hallo Nivo,

De accu's moeten uit de tank om te laden, toren naar de bestuurderskant draaien tot ongeveer een cm achter de koplamp en je tilt hem er zo vanaf.
Ik zou dus de in de beschrijving gebruikte zwarte tie rip om de accu's heen niet gebruiken, heb ik zelf ook niet gedaan.
Als je 3000 of 3300mAh accu's neemt rijd je wel een poosje met de Tiger.
De ene accu word alleen door de motoren gebruikt en de tweede word gebruikt voor het geluid, toren draaien, loop eleveren en terugslag, die gaat dus langer mee als de "rij"accu.
Je hebt tegenwoordig al 3300mAh accu's voor rond de 20 euro.

Groeten,
Hugo

Eventueel een laadplug maken om je accu's van buitenaf te laden.
Werkt prima, zeker als je normaal laadt en slechts af en toe een keer snellaadt. (warmte ontwikkeling)

Groet,
Jan

Nadeel van een laadplug is accu leeg tank aan de lader en niet rijden.
Op plaatsen waar je geen stroom hebt is het na 1 lading dus over en sluiten maar, of je moet een snel lader voor in de auto hebben die hem met een kwartier tot 20 minuten weer vol pompt.
Dan is het toch weer raadzaam om de toren er af te halen voor de warmte ontwikkeling met een laadplug.
Grote voordeel van meerdere accus is gewoon de lege wisselen voor volle en terwijl de lege aan de lader hangen ondertussen lekker door rijden.

Groeten,
Hugo

Nou ik weet niet of dat een nadeel is.
Ik heb een Sherman en met een volle accu (2400MaH) en zonder battle kan ik zo'n 2 uur rijden, dan heb IK het wel gehad.
Met battle loopt dat terug naar ruim een(1) uur.

De Tiger is wat zwaarder (dorstiger) zal dus wat korter kunnen rijden maar met een zwaardere accu (3000MaH Nicad of zelfs 5100MaH Lipo) kun je toch een aardig tijdje vooruit, ik denk dat er dan de lol wel af is.

Groet,
Jan

Da's ook weer zo Jan, meestal heb ik het zo druk met ouweh**ren dat ik er niet eens aan toe kom om mijn accu's leeg te rijden :wink:
Maar heb er wel meerdere bij me dus kan wisselen indien nodig, het laden doe ik dan thuis wel weer op mijn gemak.

Maar ik kan me voorstellen dat iemand die net zijn eerste tank heeft gebouwd en met een big smile op zijn gezicht aan het rijden is, genietend van het gebrul en geknal een woeste blik in zijn ogen krijgt als de accu leeg is na een uur....grmbl begon het net onder de knie te krijgen....
En kan me ook voorstellen dat de vrouw dan gelukzalig glimlacht dat het eindelijk stil is in huis na een uur lawaai van dat grote kind met zijn grote speelgoed.
Maar dat dat grote kind dan triomfantelijk gaat lopen kijken, vrolijk een nieuwe accu pakt en nog even een uurtje door gaat......waarna hij een paar dagen in het tuinhuisje mag slapen.
Eh, toch wel een gevaarlijke hobby die wij hebben 8)

Groeten,
Hugo

HALLO
OOK BEZITTER VAN TIGER
KLEIN VRAAGJE
IK WEET NU NIET HOELANG JE DE BAT. MOET OPLADEN
IK HEB 2 FLASH-PACK 7.2 NICD POWER PACK 1900 BATERIJEN
MAAR IK DENK DAT IK NIET DE JUISTE LADER HEB MEE GEKREGEN
DAAR STAAT OP

NI-CD CHARGER
TYPE BCN112.140LZM
PRI 230V-50HZ
SEC 11.2V----140MA IP40

KAN IEMAND EENS NAKIJKEN VOOR MIJN VOOR IK EEN DOMME BEGA
DANK U

BELGIUM IEPER

Staat er verder geen merk op?
Waar heb je die lader gekocht, kan die geen info geven?

Groet,
Jan

HALLO

NEEN NIET ECHT ENKEL LGA EN DAN EEN TEKEN VAN GS .ANDERS STAAT ER NIEKS OP
DE FICHE IS WEL DE ZELFDE ALS VOOR DE BATTERIJEN(DIT KLOPT)
MAAR IN DE WINKEL WISTEN ZE ZELF NIET ECHT OF HET WEL DE JUISTE IS DAT ZE MEE HEBBEN GEGEVEN????
DAAROM VERTROUW IK HET ZAAKJE NIET ECHT

ALE.. HIJ LAAD WEL MAAR DE LADER KOMT GOED WARM
EN IK WEET OOK NIET WANNEER HIJ MIJN BATT. HEEFT VOLGESTOKEN

BEDANKT VOOR REACTIE

Back