Batterijen samen opladen via hub, kan dat?

• Topicstarter Topicstarter Nivo
  • Startdatum Startdatum
N

Nivo

Guest
Hoi,
Ik zou graag een systeem maken voor de Tamiya Tiger 1 1/16, om de batterijen op te laden zonder de tank te moeten openen, kan ik daar een soort hub tussen plaatsen of zo, ik dacht eraan om de laadfiche te laten uitkomen in de toren, waar de aan/uit schakelaar zit, dan hoeft de tank niet telkens geopend te worden om te laden, kunnen op een of andere manier de batterijen herleid worden, naar een stekker zodat beide samen opladen, en kan dat geen kwaad dat tijdens het opladen de units aangesloten blijven?
Weet iemand of het kan, en hoe het eventueel moet
Alvast dank
Groeten Ivan

Of het technisch mogelijk is met al die geavanceerde electronica in dat ding, weet ik zo niet, maar...
Zorg dat je dan je accu's niet overlaadt en zorg voor koeling!
Als je ze te snel laadt, komt er behoorlijk wat warmte vrij, en dat vindt Tigertje niet zo leuk :?

Ik dacht eraan om afstandhouders tussen de batterijen te plaatsten, zodat ze beter kunnnen afkoelen, nu ja het hoeft eigenlijk niet echt met een snellader te gebeuren, mag ook een gewone lader zijn (moet nog aangekocht worden)
Groet Ivan

De Tiger 1 is een full option, er zitten 2 units in, en bijde hebben elk een batterij nodig
Groet Ivan

Jan, in de handleiding van de tank staat er, 7,2 volt accu's 2x dus ga ik ervan uit dat er twee batterijen nodig zijn, ook beide units hebben een batterijingang, jammer genoeg vind ik niks terug in dat forum
Groet Ivan

Arthur Hermans zei:
Waarom gebruik je niet gewoon een accu?

Dat zijn de kleine verschillen tussen het Nederlands zoals wij of onze zuiderburen het gebruiken Tuur, Ivan zegt batterijen en wij zeggen accu's, we bedoelen echter hetzelfde :wink:

Groetseltjes,
Hugo

Back