Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, Savöx servo's gebruiken vrij veel stroom.
Batterijen zijn snel op; ze hebben weinig capaciteit.
Je kunt beter een NiMh accupackje voor de ontvanger gebruiken van ca. 1600mAh; die gaat ca. 40~50 minuten mee als je 2 Savöx coreless servo's hebt...
Nee dat is niet normaal..... 2 oorzaken die ik zo snel ff kan bedenken:
1 : Batterijen slecht
2 : Eindpunten niet of verkeerd ingesteld.
Lijkt mij meest waarschijnlijk een gevalletje van je eindpunten voor de servo's eens goed instellen.
De servo's trekken nu waarschijnlijk veeeeeelste veel stroom bij hun maximale uitslag omdat ze niet op het juiste punt begrenst zijn. Hierdoor willen ze te ver door bewegen , worden geblokkeerd en gaan daardoor eeeerg veel stroom trekken.
In het geval van digitale servo's heb je het dan al gauw over enkele ampere's en dan gaat het met het verbruik en de warmte best hard![]()
In de RC-techniek is het gebruik van gewone batterijen niet aan te bevelen. Gewone batterijen kunnen de gevraagde stromen niet leveren en zijn niet spanningsstabiel genoeg. Gebruik altijd goede oplaadbare batterijen die niet in een batterijhouder worden geplaatst maar zijn gesoldeerd om een betrouwbare verbinding te garanderen.
Ik heb niet kunnen merken dat ze de stroom niet konden leveren.
Alleen wel dat ze binnen 30 minuten te leeg zijn.
Ik heb niet kunnen merken dat ze de stroom niet konden leveren.
Daar hebben ze kant en klare oplossingen voor :
![]()