batterijen stuurwielzender

• Topicstarter Topicstarter Aartmans
  • Startdatum Startdatum
A

Aartmans

Guest
Ik weet niet of mij vraag hier thuis hoort. Maar de vraag die ik heb is, in mijn stuurwielzender zitten 8 gewone batterijen, nou is mijn vraag of ik beter oplaadbare batterijen kan gebruiken of toch maar beter gewone?
In de stuurwielzender zit geen plug waar mee ik de batterijen kan opladen, dus ik moet ze er dan wel telkens uit halen. Vind ik dat niet zo groot probleem. Oja wat voor Amp kan ik dan het beste nemen? als ik dat toch over ga.

kun je gewoon vervangen.

maar een goed passend accu pakket
(mits leverbaar natuurlijk) is altijd beter.

"Nadeel" van oplaadbare batterijen (accu's) is dat ze slecht 1,2V per stuk zijn i.p.v. 1,5V ... 8 cellen zijn dan samen 9,6V i.p.v. 12V ... scheelt dus 2,4 V dus eigenlijk moet je dan 10 cellen hebben wil je tot het zelfde voltage komen ... mijn ervaring met "low-cost" zenders is dat als je accu's gebruikt dat je heel snel de melding krijgt dat je batterijen leeg zijn (terwijl dat uiteraard niet zo is), bij duurdere (betere) zenders kan je instellen wanneer de zender moet "piepen" dat de accu's leeg zijn ....

Meestal staat in de gebruiksaanwijzing of je oplaadbare (probleemloos) kunt gebruiken

Laatst bewerkt:
Als ik op internet zoek, zie ik ook oplaadbare batterijen die ook 1,5v zijn.

Als ik op internet zoek, zie ik ook oplaadbare batterijen die ook 1,5v zijn.
"echte" oplaadbare batterijen (accu's) van 1,5V in AA(Penlite) formaat zal je niet vinden ... wel zijn er alkaline batterijen die je nog een paar keer kan "oppeppen" ... maar dat is "prutswerk" ...

oplaadbare werken hoor. Worst case de cheapo's uit de aldi, maar koop liever wat duurdere. Zo vanaf 2400mAh of zo, dan kun je normaal een dag of zo rijden vooraleer op te moeten laden.
Ik rijd maar sporadisch (om de paar dagen of zo 1 ritje). En zitten er bij mij vaak meer dan 2 weken in zonder op te laden.
Ook geen dure zender
En daarin kan trouwens geen batterijpack. Zo heb ik ook een zender, maar betreft batterijverbruik en zo, merk ik daar eigenlijk geen verschil in.

Back