Zoals ik al schreef of je een 2S (2 cellen in serie) of een 3S (3 cellen in serie) kan gebruiken weet ik niet dat hangt van de zender af. Helaas kan ik je niet vertellen welke spanning (dus aantal cellen) je in de FlySky 86 kan en mag gebruiken. Dat zal je in de handleinding moeten opzoeken.
Hoeveel mAh je gebruikt maakt voor de werking van de zender niets uit. De mAh waarde zegt iets over de energie inhoud van de accu. Een 3300mAh bevat meer energie dan een 2200mAh accu. Je kan het vergelijken met een benzinetank. In een 3300liter tank zit meer energie dan in een 2200liter tank. Als je voldoende ruimte hebt om een 3300mAh accu in je zender te stoppen zou ik dat doen. Past er zelfs een 5000mAh accu dan kan je dat natuurlijk ook doen. Je kan de zender dan veel langer gebruiken zonder de accu opnieuw te moeten laden.
De C waarde van de accu speelt bij een zenderaccu geen rol van betekenis. De C waarde zegt iets over hoeveel stroom de accu mag leveren. Een 3300mAh accu met een C waarde van 10 mag maximaal 3300mA x 10 = 33000mA of te wel 33A leveren. Aangezien een zender maar heel weinig stroom gebruikt zal zelfs een 2C accu nog voldoende stroom mogen leveren dus alles hoger dan 2C is prima.
Beide bovenstaande zaken hebben wel een bijkomend "probleem". Hoe hoger de energie inhoud (mAh) en hoe hoger de C waarde des te groter en zwaarder de accu zal worden. Pas dus op dat je niet zo maar een accu koopt. Controleer eerst of die accu niet te groot zal zijn en dus niet in het batterij vak van de zender past.
Even voor de "zeurpieten" onder ons.

Het is mij bekent dat mAh niet de energie inhoud van een accu weergeeft, dat moet in Wh uitgedrukt worden. Helaas is mAh als zodanig in het verre verleden al ingeburgerd geraakt. Het wordt dan onbegrijpelijk voor heel veel mensen als je "plotseling" over Wh gaat beginnen. Maar om het toch te doen.

Een 2S accu met een capaciteit van 3300mAh heeft een energie inhoud van 24,42Wh. Bij een 3S/3300Ah accu is dat 36,63Wh. Dat is een derde meer maar toch is de capaciteit 3300mAh dus niet veranderd.