Batterijen zender

Welk merk batterijen je gebruikt maakt niet zo veel uit. Wel zijn de meningen erover verdeeld. De ene zal Vapextech zeggen, de andere conrad eigen merk en weer een andere gebruikt batterijen van de aldi.

Ze werken allemaal.

Maakt het aantal mAh's nog uit? ivm de levensduur?
Is het ook mogelijk om eventueel een oplaadbaar accublok te gebruiken voor de zender?

Meer mah is meer accuduur. Misschien dat de goedkopere batterijen niet 100% van de geclaimde capaciteit haalt, maar daar kan ik zo niets over zeggen.

Een accupack kan inderdaad. Mits hij dezelfde spanning geeft en past in je zender.
Maar ik denk dat batterijen net zo simpel zijn.

Haal gewoon 2 pakketjes bij de Lidl of Hema, zeer betaalbaar en prima genoeg.

Wil je wat beters kan je kijken naar de LRP Vtec 2200mAh of de Sanyo Eneloop 2000mAh, zijn wat duurder maar daartegen ook zeer goed.

Je moet batts hebben met een lage zelfontlading...
Bij mij gingne de batts leeg door het liggen.... Want ik reed maar 1x per week.... dan 3x in de week dan 2 week niet.....

Daarom heb ik al me zenders nu op lipo overgezet, heerlijk!
Maar eneloop moet idd een lage zelfontlading hebben....

Sanyo Eneloop, geweldige accu's. (Varta heeft ook van dit soort accu's, staat dan Ready to use op, alle accu's waar dit op staat hebben een erg lage zelfontlading. (anders waren ze ook niet ready to use. :) ) )

Idd, wel even oppassen dat je zender tegen deze spanning kan, meestal wel, en even zorgen dat je een verklikkertje erin zet, welke piept bij de een dreigende te lage spanning.

Enige kennis van solderen is wel gewenst....

Staat ergens wel een verslagje, van mijn t3pk, naar lipo......

Back