Batterijkeuze Twinstar II

Heb net m'n Twinstar in mekaar gezet en sta nu voor de keuze welke batterij ik moet aanschaffen. Ik vloog m'n Easystar (nu aan gort) met een 3c/1500.

Ik zou natuurlijk zo lang mogelijk willen vliegen op 1 batterij, maar ook geen fortuin willen uitgeven. Ik had gedacht om 2 Flightpower 2c/3300 batterijen aan te schaffen. (één om te laden tijdens het vliegen) Prijs zat zo rond de 70€/pack.

Goede keuze? En hoe lang zou ik op zo'n batterij kunnen vliegen, wetende dat er de standaard speed 400 motoren inzitten.

Als je op standaard speed 400 6v vliegt, dan is 3S lipo geen optie hoor je wel eens. Als je echter je motoren nat inloopt, dan open je die optie wel. Stroomverbruik zit rond de 11 amps per motor. (met de gekende Günther propjes - of de vervangers van multiplex, bijna zelfde prestaties.)

Dan kan je dus voor 3S lipo's gaan. Ik ben deze https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2045 lipocellen aan het inlopen, en tot nu toe ben ik er erg tevreden over.
HXT22003S.jpg

Ze zijn normaal gesproken woensdag terug op voorraad. (je kan online de stock raadplegen)

Als je zo 2 paketten samen (dus 3S2P) in je TS II duwt, kan je rekenen op een 20 minuten vliegpret.

Ik heb men lipo's altijd al via ebay gekocht.Veel goedkoper en slecht doen ze het zeker niet.

Graupner lipo 3200mAh 7.4V 2s 100€ :fuckyou2:
Lipo via ebay Poly Tec 4000mAh 7.4V 2s 35€(incl.verzendingskosten) 8O

Ik kan er ongeveer 40 min mee vliegen :banana:

maar wat rafgol zegt klopt.. heb al ladingen lipo's besteld uit HK, en die bevallen prima.
laat ze zelfs 2C op zonder problemen. balancer stekker passen altijd op mijn balancer,
en 3S/2200mah voor 25 euries is niet veel :D

Thanks!

Bij WS een Poly Tec 4000mAh 7.4V 2s besteld aan 30€ ... Great!
Nu maar hopen dat de kwaliteit een beetje ok is, zoniet heb ik het natuurlijk ook niet teveel betaald :)

Misschien eens met een aantal mensen een grote bestelling doen -> lage verzendkosten!

sorry voor het ophalen van een oud draadje..:P
maar ik heb ook een twinstar besteld , met 2 fietsbellen , per stuk 200 watt :lol:
dat zou ongeveer 20 A gaan trekken per motor.
met 2`x een 30a regelaar ( 2 dezelfden dus..)
en 9 grams servo`s
ik heb 2 accu`s van 11.1 volt 2200 mah 20-30 c ( UH d9 serie)
kunnen die er beide in?
dus dat ik aan elke regelaar appart 1 accu hangen en dus beiden 1 motor voeden ? word dat niet heel zwaar ?
en kan ik dan de stekkers van de regelaars die in de ontvanger gaan aan elkaar solderen en dus ( in mijn geval) beide regelaars op kanaal 1 zetten ? en ook de servo`s aan elkaar solderen en beide op kanaal 2 ( voor de rolroeren)
ik heb al gelezen dat het wel kan mits het dezelfde servo`s zijn enz..( en verhaaltje van jan )
dus wil ik vooral graag info over de accu`s en het aansluiten.

gr sjoerd

mijn zoontje vliegt zijn twinstar met originele motoorkens met 11.1V lipo en 4000mah
Het enige wat ie in de gaten houd is dat ie niet volgas vliegt of toch maar voor een paar sec
Gebruik gerust wat zwaardere lipos,de twin vliegt niet zo goed met te lichte voedselpaketten :wink:

ok bedankt.

( mag hij niet volgas omdat z`n motoren dan doorbranden ? )
en als hij vliegt met 4000 mah met speed 400`s kan het met brushless helemaal :P
en ik doe dus gewoon 2x een 2200 mah 20-30c 11.1v erin en aan elke regelaar 1 ?

gr sjoerd

Back