Battle Bots

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Tom Schellekens, 30 jun 2005.

  1. zijn er hier op dit forum veel mensen die iets van een battle bot maken??

    want ik ben er een beetje mee bezig en heb een vraagje.

    als er mensen zijn die zich daar ook mee bezig houden hoor ik het graag.

    groeten,

    Tom Schellekens
     
  2. Zoef de Haas.

    Zoef de Haas.

    Lid geworden:
    2 okt 2003
    Berichten:
    877
    Locatie:
    Den Haag
    Even met google zoeken onder de naam "ROBOTWARS' en je komt vanzelf een hoop sites tegen waar veel informatie op staat. Ook staan er waarschuwingen op omdat het nogal gevaarlijk kan zijn bij ondeskundig gebruik. Om even een idee te geven, in Engeland is op de TV een serie geweest welke ook hier is uitgezonden op Zondag morgen. Er was o.a. op te zien de robot RAZOR welke een snavel naar beneden kon drukken met een kracht van 7 ton! daar wil ik met mijn vingers niet tussen zitten. Spectaculair was het wel!

    Groetjes Hans.
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    freakazoid heeft geloof ik wat in bots gedaan.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Blijft bij mij de vraag als je vraagje te specifiek is om die niet direct te stellen....

    Stel gewoon je vraag want er zijn genoeg mensen die misschien wel antwoord kan geven.
     
  5. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Met een battlebot ben je in nederland snel uitgebattled. BNN heeft de subsidie voor een battle kooi stop gezet, dus je kunt eigenlijk nergens in nederland nog vechten.

    Als je toch wilt vechten, zul je naar de UK moeten, waar ze nogsteeds events houden.

    Ik heb een bot van 100kg gehad die kon volswagentjes omkiepen (piston met 4700kg kracht in 0.7sec.), maar die heb ik weer in stukken en brokken verkocht omdater gewoon niks meer tedoen was.
     
  6. aaa oke, dus er is best veel intresse voor.
    ik ben bezig om een soort project te maken.

    maar ik ben opzoek naar de motoren voor in de robot, mijn vorige hed ik gemaakt met ruitenwissermotoren, maar dat vond ik niet ideaal, het moet een stevige motor zijn.

    het mag maximaal 1000 Watt zijn.

    ik zelf dacht aan een grasmaaier motor, als je nog ideƩn hebt hoor ik het graag, en het gaat mij niet zozeer om het vechten maar om de techniek.
     
  7. wat voor motors bedoelen ze als er staat:

    12V 350 watt??
    jah, dat het een 12V 350 watt motor is, maar waar kun je die uit halen?
    of waar kun je die kopen.
     
  8. Ik heb ook met het idee gespeeld om een battle bot te maken. Ik had al een ontwerp bedacht en was begonnen met het uitwerken van de tekeningen en het bepalen van de onderdelen. Ik ben er mee gestopt omdat ik teweinig kennis van de electronica heb (vind ik).

    De motoren kan je uit een electrischerolstoel, electroscooter, auto(startmotor) halen.
    Als je (veel) meer geld te besteden hebt kan je eens contact opnemen met een bedrijf waar ze (onderdelen voor) vorkheftruks (electriche) verkopen. Ik heb daar ook naar zitten kijken. Daarin is zoveel keus. de kleinste zijn al zeker zo sterk als de startmotor van een auto, maar er zijn ook veeeeeeeel sterkere motoren. in zowel 12V 24V als 36V.
    Het mooist is een 24V motor op 36V te later lopen. Dat is wel slecht voor de motor, maar voor de relatief korte gevechten heb je dan meer power als de 36V variant.

    Laurens

    PS: hou ons op de hoogte !
     
  9. bedankt voor de info, ik zal is rond gaan bellen.
     
  10. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    De mijne reed op twee GP 750W Bosch motoren. :) DE standaard bij de 100kg klasse robots.

    Waar je ook eens kunt kijken is in de airconditioning units van oude bussen. Daar zitten vaak ook goede bosch motoren in, alleen zijn ze soms wel maar 1 richting op, dus let daarop. :) Die kun je alleen voor wapens gebruiken.

    En ga ook niet zomaar op straat met zon ding staan spelen he. Zulke dingen zijn echt levensgevaarlijk. De kooigevechten worden niet voor niks achter 2cm dikke platen kogelwerend plexiglas (lexaan) gedaan. En zelfs daar heb ik ze wel eens doorheen zien komen.
     
  11. bij de opendag bij ons op school was ook een Battle bot, dus ik weet ook dat ze gevaarlijk zijn, ze hielden een soort demonstratie.

    ik heb ook wel is aan een KOP van een boormachine zitten denken, die hebben ook veel kracht, en dan met een vertraging.
    Dan hoef je ook geen regelaat erbij te kopen omdat een hand boormachine dat al heeft of is dit niks?

    of motoren uit een elecktrische step
     
  12. Dat kan wel voor de klase tot 25 Kg of zo. Ik heb wel eens een robot gezien die gewoon 4 complete boormachines op z'n kant in de robot had liggen voor de aandrijving. (goede boormachines zijn NIET goedkoop hoor)

    Je moet eerst een keus maken in welke gewicht klasse je je robot wil bouwen. :!:


    De motoren die ik voorstelde zijn voor robot's tot 100Kg of zelf nog zwaarder.
    (Mijn plan was om voor de klasse tot 100Kg gaan bouwen)

    Laurens
     
  13. aaaa oke, ik ga eerst informeren wat het goedkoopst is.

    dan ga ik regelaren zoeken, en verder kijken, weet iemand wat voor regelaren ik ervoor moet gebruiken, ik zat aan een soort van dimlicht regelaar te denken.
     
  14. In een electrische rolstoel en in vorkheftrukjes en in boormachines zitten al regelaars die je goed kan gebruiken. Wel opletten dat als je een motor op een hoger voltage laat lopen dat de regelaar dit ook aan kan.

    Heb je al een idee/tekening :?: Ik zou eerst maar eens beginnen met het maken van goede tekeningen voor ik vanaal aan zou schaffen.
    (met tekening bedoel ik iets in SolidWorks, Catia, of eventueel 2D AutoCAD, o.i.d.)

    Als wij (op het forum) weten wat je ongeveer van plan bend kunnen we makkelijker en betere antwoorden geven. (daarvoor moet je niet je hele ontwerp prijs te geven)

    Laurens
     
  15. ik ben nu in auto cad bezig om een ontwerp te tekenen, maar ben er nog niet zo goed in.

    het kan best nog een tidje duren voordat ik de tekening af zal hebben.
    maar als ik weer een stap verder ben zal ik het zeker laten weten :p
     
  16. staffa

    staffa Guest

    ik heb ook een robot gebouwd feather weigt 12 kilo.
    rijd ook op 2 boormachine's het wapen is een flipper/snele liffter.


    www.team-reflecthor.tk

    stef
     
  17. ziet er ZEER leuk uit zeg :lol:

    heb je ze ook allemaal zelf gebouwt? diej van real robot heb ik ook nog is een keer gemaakt, maar ik had problemen met het lucht pompje.
     
  18. staffa

    staffa Guest

    me vader heeft het frame gelast.
    ik heb ook wel eens problemen met de compressor dan breekt ie in 2en dus koop ik weer een nieuwe :D


    stef
     
  19. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Leuk te zien dat dat spul nog leeft. :p Ik ben dr mee gestopt toen BNN dr mee kapte.
     
  20. staffa

    staffa Guest

    ik ga weer een nieuwe robot maken. ik moet nog een zender hebben enz. ik ga 30 maart met mijn robot een gevecht hebben voor een tv programma als me robot dan gesloopt word kan ik de zender daar uit halen maar zo lang dat niet gebeurt zal ik moeten blijven sparen voor een 6 kanaals zender :(

    [​IMG]
    computer ontwerp

    [​IMG]
    model van houd.




    stef
     

Deel Deze Pagina