[BB] Andrea Gail

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Fabrice, 29 okt 2008.

  1. Fabrice

    Fabrice Guest

    Hallo allemaal,

    Ik heb al vaker nagedacht om modelboot te bouwen en toch niet gedaan aangezien niet meest handige ben en geduld heb ervoor. Uiteindelijk nu toch knoop maar is doorgehakt een Andrea Gail bestelt, ook aangezien ik vaker heb gehoord dat modelbouw zeer stress verlichtend kan zijn begin ik er nu mee omdat ik er aardig gestressed ben deze dagen.
    Maar goed. vandaag is op me gemak door het set gekeken en heb toch wel zo me vragen erover. Best teleurgestelt in BB hoe ze sommige dingen hebben gedaan maar goed, ge kunt niet alles hebben.

    Ik liep tegen wat problemen op al snel zoals de schroefas ze schroefdraad is kleine dan die van de plastic schroef die er bij gelevert is, niet dat ik deze wil gebruiken gezien iedereen negatief is over plastic modellen ervan. Ik heb ergens gelezen dat 40M moet hebben maar weet dat niet zeker meer en kon in ander bouwverslag ook niks erover vinden.


    Om verder wat vragen op rij te zetten.

    Welke schroef zou ik moeten nemen ? en eventueel schroefas aangezien sommige zeggen je beter kan vervangen andere is de schroef te schuin naar beneden gericht.
    Wat moet ik aan electronica halen ? heb bij conrad zitten kijken maar het is voor mij een puzzeltje
    Wat voor lijm kan ik het hout mee vastmaken aan de ABS hull, ik dacht zelf na over pattex super mix. voor alle materialen en waterbestendig uiteindelijk.
    Heeft iemand eventueel nog opmerkingen over waar ik op moet letten bij dit model ?

    Electornica waar ik aan dacht zover, ik heb totaal geen idee welke lader or accu ik nodig heb maar zo te zien heeft conrad geen lood accu's. ook de motors ervoor kan ik er niet vinden volgens mij is een Graupner 500 ofzo aangeraden.
    Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek ((werd me aangeraden door iemand))

    hoe dan ook ik ga morgen is even kijken hoe ver ik kan komen weer zodra ik weer lijm in huis heb... kwam er dus achter dat het op was vandaag en winkels waren dicht.
     
  2. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.542
    Locatie:
    Monster
    Als je de zoek functie even gebruikt, zul je vast het bouwverslag van Droop vinden over de Andrea Gail.
     
  3. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Hoe meer keren ik uw verhaal leest!
    Hee vaker ik dan denk ,had eerst eens een ander model(letje) uitgekozen.
    Want hier zie ik toch wel een zwaar hoofd in hoor.
    En dat is niet negatief bedoeld.
    Ik maak dat uit uw verhaal op.
    En bij Conrad alle maten LOODAKKU:S hoor.
    Ook laders er voor.
    Vaarregelaars .etc .etc.,
    Verders veel geluk dan maar ,zou ik zeggen en hulp is hier wel aanwezig maar ja je moet het wel zelf doen,
    mvg
    Frederik :D
     
  4. Shifter

    Shifter

    Lid geworden:
    1 jan 2008
    Berichten:
    195
    Locatie:
    Purmerend, N-H
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  5. Fabrice

    Fabrice Guest

    die had ik al gevonden en inmiddels die van droop ook, gaat me zeker vooruit helpen. Vandaag is ff wat winkel afgespeurd hier naar lijm maar geluk is ook nooit aan mijn kant, 4 winkels en alle 4 uitverkocht... dus het zal weer moeten wachten tot morgen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015

Deel Deze Pagina