Bc2836 : ervaringen

Ik heb er 6 in gebruik op een Y6. Ik ben er niet kapot van. Een beetje erg goedkope kwaliteit. Borgschroeven lopen los, motoren lopen allemaal verschillend. Ik zal ze zelf niet meer kopen.

Ik heb ook de 2830 1000kV van RCTimer 2830-11 1000KV Outrunner Brushless Motor Free Mounts - A2830 Series - RCTimer Online R/C Hobby Store: op eenzelfde Y6 frame. Met New Type 2830 Motor mounts MA-02 - Motor Adapter - RCTimer Online R/C Hobby Store: om de prop vast te zetten. Daar zijn er nu een 20-tal motoren bij ons op de club van in gebruik. Met een 10x4.5 APC performen die uitstekend. Geen klachten tot op heden.

ik heb 10x4.5 Sf gehad op quads van 750 gram tot 1,2 kilo vliegklaar gewicht, (incluis accu) en daar deden alle motoren het goed op van 750kv tot 1050kv op 3s

Helmuteke, waar heb je die 11" props gehaald ? Die zou ik ook wel willen want dat is het maximum wat ik op mijn hexa kan gebruiken. Nu heb ik 10" props, maar als ik eens nareken zouden 11" props mij toch wel wat meer vermogen geven.

Heel goede motoren voor een redelijke prijs : Motors - MultiWiiCopter.com

Die rc timers heb ik ook, maar ik ben er ook niet kapot van.
Ik heb er nu Ezo lagers in zitten dan lopen ze mooi soepel, alleen de onbalans is een ander probleem wat ik maar niet goed krijg.
Verder heb ik bij deze motoren van die rare klik geluiden volgens mij uit de windingen.

Laatst bewerkt:
Ik heb er 6 in gebruik op een Y6. Ik ben er niet kapot van. Een beetje erg goedkope kwaliteit. Borgschroeven lopen los, motoren lopen allemaal verschillend. Ik zal ze zelf niet meer kopen.

Ik heb ook de 2830 1000kV van RCTimer 2830-11 1000KV Outrunner Brushless Motor Free Mounts - A2830 Series - RCTimer Online R/C Hobby Store: op eenzelfde Y6 frame. Met New Type 2830 Motor mounts MA-02 - Motor Adapter - RCTimer Online R/C Hobby Store: om de prop vast te zetten. Daar zijn er nu een 20-tal motoren bij ons op de club van in gebruik. Met een 10x4.5 APC performen die uitstekend. Geen klachten tot op heden.

Is die bijgeleverde prop adapter niet goed genoeg?

Het afgelopen seizoen is het bij ons op het veld drie keer voorgekomen dat een prop met klem adapter van de as schoof. Na een paar keer los en vast lijkt de klemkracht eruit.
Vandaar dat we overgegaan zijn op de vaste adapters.

Ook de EPP props lijken een langdurige belasting niet te kunnen doorstaan. Met enige regelmaat knappen ze in de vlucht. Wij, 5 vliegers, vliegen met 4 Y6'en, 3 Quads en twee Hexa's.
We stappen momenteel over naar de wat steviger APC's.

Tiger , moeilijk aan te geraken . Heb mail gestuurd en verwijzen me naar franse site waar ze nie op staan.
Die dat willy voorstelt zie ik zitten , maar zit met 11 props ipv 10 , wat zou dit doen

Is van dezelfde familie
2830-14 750KV With 50cm Cable Outrunner Brushless Motor Free Mounts - A2830 Series - RCTimer Online R/C Hobby Store:

Kijk eens hier ;-)
Multirotor

Net de MT2814 toegekregen en heel blij ermee. Snelle levering en goeie prijs. Best nog een mailtje apart zenden naar de zaak.
De motoren zelf zijn heel degelijk.

Ik denk eerder dat die er niet bij zit . :D

Mvg Johan

Er zitten van die 'normale' klemadapters bij maar voor dat geld ga ik ook geen risico's lopen en bestel ik ook wat van die adapters die je er op kunt schroeven. Via eBay was een rctimer bestelling binnen anderhalve week binnen dus daar valt ook nog wel op te wachten.

Als jullie op die klemkonussen een stopmoertje zetten blijft die wel zitten .

Het probleem kan alleen bij de linkslopende motors gebeuren.

De chinesche moertjes zijn gewoon niet precies genoeg .

Mvg Johan

da zullen er zijn als ik goe kan vliegen en als eindejaarspremie geweest is.

ben één aan het maken me goedkoop carbonframe van Goodluck en openpilot CC
gewoon om te leren vliegen :-)

hier zijn de 770 goedkoper
http://www.flashrc.com/

Kijk eens hier ;-)
Multirotor

Net de MT2814 toegekregen en heel blij ermee. Snelle levering en goeie prijs. Best nog een mailtje apart zenden naar de zaak.
De motoren zelf zijn heel degelijk.

Laatst bewerkt:
Back