beast v-stabi

Heli is één en al techniek, dat maakt het ook zo leuk en soms frustrerend ;-)

je kan met een 450 evenveel doen als met een 700...
verschil zit hem in de prijs...
alles hangt dus af van je budget.
Je spreekt over 1 lipo die 100 euro kost.. tja.. als je de echte "merken" neemt betaal je dat... en ter info... met 1 lipo zal jij +- 8 minuten vliegen...

Kan enkel beamen wat reeds gezegd is.
HULP vragen (zeker als beginner!) kan nooit kwaad, zeker laten nazien voor je start! anders zijn het kostelijke probeersels..

BeastX is goed, Vbar is beter... tja.. zal JIJ het verschil voelen? zal ik het voelen? een prof voelt dat... alles hangt af als ie goed is afgesteld. dat is ook zo met de heli zelf.
Neem geen brol, maar ook niet het duurste... overkill is zeker vr e beginner nergens vr nodig.. Die 0,02sec zal jij niet voelen hoor op een servo die 2keer de prijs is tov een goede basic...

FBL is idd hardwarematig veel makkelijker af te stellen dan flybarred.
Flybarred zit je met meerdere overbrengingen en dus meer precisie werk en dus meer mogelijke fouten...

Nou ik ben eruit het word een heli zonder flybar en dan maar iemand zoeken die me wil helpen maar dat komt wel goed denk ik , aangezien er hier in nistelrode een club zit.
Dus ga of een op zender en ontvanger na complete hier kopen of een nieuwe.

FBL is idd hardwarematig veel makkelijker af te stellen dan flybarred.
Flybarred zit je met meerdere overbrengingen en dus meer precisie werk en dus meer mogelijke fouten...

Meer kans op fouten met n paddlekop idd, Echter, als je ook maar 1 fout maakt met een FBL unit zit je met een nog nooit gevlogen maar wel gecrashte heli.;)

Mijn tip, geen idee hoever je vlieg ervaring is met CP's, maar als je inderdaad voor een 550 size gaat, LAAT hem bouwen(of bouw m zelf met begeleiding, of bouw m zelf en laten geheel controleren, ga t iig niet ''proberen'' in de hoop dat t lukt) en invliegen, zet m op de kast, ga simmen en ga op zoek naar les, ik weet nl zeker dat het anders een heel kort duur vluchtje wordt.;) Als het budget er idd (ZEER RUIM, want je gaat crashen, hoe dan ook) er is, inderdaad voor zo groot mogelijk gaan. aanschafprijs is t verschil niet.. een 450 is bijv maar 200 euro goedkoper bij ongeveer dezelfed setup, maar een heleboel meer heli.. verschil zit m in de crashkosten.. 450: 50 tot 100 euro.. dan ben je hard bezig met 100;). een 550 is de minimumprijs 250 en dat kan oplopen tot een euro of 600 afhankelijk of je elektronica het overleeft....

Hou er ook rekening mee, dat je met FBL zowel betere/nauwkeurigere servos nodig hebt, alsook een betere/sterkere stroomvoorziening daarvoor. een Flybarheli met hobbyking 5$ servos zal iig vele malen strakker vliegen dan een FBL heli met n Vbar en diezelfde servos.

Kom eens een keer kijken bij teh wings in Nistelrode.
In tegenstelling tot Delta in Oss wordt daar wel met heli's gevlogen.
Wel even checken op het verenigings-draadje (zie onder verenigingen) of er iemand komt.

Of kom eens buurten, ik woon in Heesch. Stuur dan een PB.

Kom eens een keer kijken bij teh wings in Nistelrode.
In tegenstelling tot Delta in Oss wordt daar wel met heli's gevlogen.
Wel even checken op het verenigings-draadje (zie onder verenigingen) of er iemand komt.

Of kom eens buurten, ik woon in Heesch. Stuur dan een PB.

Ik ga maandag naar nistelrode kijken of er iemand is. En anders kom ik graag een keer buurten.

Groetjes

Back