beastx cyclic settings

• Topicstarter Topicstarter knaller
  • Startdatum Startdatum
K

knaller

Guest
Ik heb mijn vraag even hierheen verplaatst omdat ik niet in iemand anders zijn topic verder wil klooien :)

en hoe bepaal ik dan hoe aggressief hij is met de cyclics? door hem op normal pro of extreme te zetten in het knippermenu?

Ik heb in parameter menu B
Steuercharactiristik..
de instelling op "aus" staan, dan regel je de rollrate van de heli met je zender (travelwaarden voor cyclic en elevator).
Je kan in dat menu ook een van de presets kiezen eventueel.

Grt,
Eric

beter lijkt mij in parameter menu B de instelling op Blauw (instelling per zender) en dan hier je uitslagen op de cyclic instellen met de endpoints voor ailereon en elevator. Ook kun je nu er nu de gewenste hoeveelheid expo bij instellen.

In eigenlijk alle setup menu punten leer je de microbeast hoe jouw heli werkt.
Met setup menu L de swashplate limit moet je hem de maximale uitslag leren zodat de microbeast nooit te ver zal sturen en je servos zal overbelasten. En dit is dus altijd meer dan dat je tijdens het vliegen zult halen.

Het idee van flybarless is namelijk als volgt. Jouw stickuitslag geeft de gewenste rollsnelheid aan en de microbeast zal ervoor zorgen dat hij deze stickuitslag haalt. Als je heli dus stil staat op de tafel denkt de microbeast dat hij bij moet sturen omdat hij geen reactie meet. En daarom zal hij op de tafel naar zijn maximale uitslag gaan terwijl hij tijdens het vliegen dit niet hoeft te doen.

Wanneer je de MC in parameter menu B NIET op radio zet dan mag je in je zender eigenlijk geen expo of verlaagde endpoints gebruiken.
Wanneer je hem wel op radio zet dan zul je zoals gezegd met de servo end point adjustment de rollrates kunnen verlagen.

dus ik ga in mijn dx7 het travel adjustmenu in en dan kan ik met de aileron en elevator end points aan de klus?

zelfde als de staart dus op een 401 in hh bijv . :D

In eigenlijk alle setup menu punten leer je de microbeast hoe jouw heli werkt.
Met setup menu L de swashplate limit moet je hem de maximale uitslag leren zodat de microbeast nooit te ver zal sturen en je servos zal overbelasten. En dit is dus altijd meer dan dat je tijdens het vliegen zult halen.

Het idee van flybarless is namelijk als volgt. Jouw stickuitslag geeft de gewenste rollsnelheid aan en de microbeast zal ervoor zorgen dat hij deze stickuitslag haalt. Als je heli dus stil staat op de tafel denkt de microbeast dat hij bij moet sturen omdat hij geen reactie meet. En daarom zal hij op de tafel naar zijn maximale uitslag gaan terwijl hij tijdens het vliegen dit niet hoeft te doen.

Wanneer je de MC in parameter menu B NIET op radio zet dan mag je in je zender eigenlijk geen expo of verlaagde endpoints gebruiken.
Wanneer je hem wel op radio zet dan zul je zoals gezegd met de servo end point adjustment de rollrates kunnen verlagen.

Dus het weten van je graden cyclic is gewoon compleet niet meer aan de orde in fbl.

Ik zal het instellen zodat ik het op de tx kan regelen met de travel adjust.... wat ik nog wel gelezen heb is dat je niet hoger dan 100% mag gaan. klopt dit? Het gaat met travel adjust van aileron en elevator alleen om het vertragen van je cyclic?

Op zich is het meten van de uitslagen nog wel aan de orde maar dan gaat het er gewoon om dat je de rollsnelheiden die je wilt hebben nog wel kunt halen.
Bij wijze van spreken kan het geen kwaad om 20graden cyclic te hebben als swash limit. Anderzijds wanneer je maar 5graden cyclic zou halen dan kan het zijn dat je heli veel te langzaam rolt.

Je kunt het best beginnen op 20 of 25% expo en een endpoint instelling van 70oid. Dan is hij heel sloom maar zal je niet verrast worden. Vervolgens je endpoints ophogen totdat hij snel genoeg gaat. En vervolgens de expo instellen totdat de gevoeligheid voor jou prettig is.
En je mag gerust boven de 100%uitkomen. Alleen op een gegeven moment zul je merken dat wanneer je de endpoints ophoogt hij niet sneller gaat rollen. Dit is dan of de limiet van je heli of de limiet van de microbeast. Maar meestal zal het je heli zijn.

wat doen jullie aan de best wel losse stekkertjes van de MB? Ze vallen er bijna vanzelf uit :hammer:

Ik zet ze vast met hotglue (dat spul wat ze gebruiken voor kerststukjes)
gewoon een rupsje erbovenop leggen en hard laten worden.
Je kan het er eenvoudig vanaf pellen als het nodig is.

Laatst bewerkt:

Dit is volgens mij niet juist.
Je mag wel de endpoints voor aileron en elevator aanpassen in parameters normal sport xtreme en 3D.
Expo idd niet dat is vooringestelt in de verschillende presets.

Ik heb samen met een vliegmaat een Protos in gesteld en die had op preset normal een cyclic pitch van ong 14 graden. Op de stand sport bleef dit gelijk en hebben we de pitch terug gezet naar 8 graden dmv de endpoints te verlagen. Dus gewoon na initialiseren van de beast de pitch meter erop en de uitslagen AIL en ELE aanpassen op de gewenste uitslag.

Dit is allemaal terug te vinden op de forums van de Beast x. Je hebt idd gelijk over de expo functie die alleen in de Transmitter preset aanpassen

Laatst bewerkt:
Zo weer terug van de bioscoop:) Sint even gekeken. Was erg leuk :) Zowel lachen als schrikken afentoe. Mooie flm met mooie special effects!

Morgen zal ik even langs de action of Praxis om een glue gun te halen. Goede tip.

Dit is volgens mij niet juist.
Je mag wel de endpoints voor aileron en elevator aanpassen in parameters normal sport xtreme en 3D.
Expo idd niet dat is vooringestelt in de verschillende presets.

Ik heb samen met een vliegmaat een Protos in gesteld en die had op preset normal een cyclic pitch van ong 14 graden. Op de stand sport bleef dit gelijk en hebben we de pitch terug gezet naar 8 graden dmv de endpoints te verlagen. Dus gewoon na initialiseren van de beast de pitch meter erop en de uitslagen AIL en ELE aanpassen op de gewenste uitslag.

Dit is allemaal terug te vinden op de forums van de Beast x. Je hebt idd gelijk over de expo functie die alleen in de Transmitter preset aanpassen
Ok dan zal het gaan,
Maar waarom zou je dat doen als er een speciale instelling per zender mogelijk is?
Waar je inderdaad wel de hoeveelheid expo over nick en roll in je zender kan regelen.
Is toch veel praktischer lijkt mij.
Of zijn er voordelen met vliegen om het zo te doen?

Ok dan zal het gaan,
Maar waarom zou je dat doen als er een speciale instelling per zender mogelijk is?
Waar je inderdaad wel de hoeveelheid expo over nick en roll in je zender kan regelen.
Is toch veel praktischer lijkt mij.
Of zijn er voordelen met vliegen om het zo te doen?

Ja ik begin nu aan mezelf te twijfelen :confused:. In de verschillende preset modus bleef de cyclic range gewoon hetzelfde vandaar, gewoon maximaal. En om een range op de cyclic te verkrijgen van 8 graden was endpoint aanpassing de oplossing. Met dik 14 graden cyclic bleef de heli erg direct en snel sturen en terug naar 8 op de sports stand vloog ie erg lekker. Maar is een heli van mijn makker en dus echt aan de tand gevoeld is ie nog niet dus geen idee hoe snel ie rolt en flipt.

Back