Beastx gebruiken met verkengkabels

Om geheel zeker te zijn en brokken uit te sluiten heb ik de volgende voorzorgen-vraag:

Is het zonder risico's om de 3 beastxkabels (naar ontvanger) te verlengen met servo verlengkabels op een 700size? Ik heb deze kabeltjes er nu tussen.

De draadjes zijn iets dunner dan degene van de beastx. Iemand dit ook gedaan en zonder problemen gevlogen? Zit te denken aan problemen met toevoer van juiste hoeveelheid stroom... Wanneer er eens veel aan de servo's getrokken word.

ESC is een Jive 80 HV met ingebouwde BEC (dus heb geen extra lipo nodig voor de electronica). Kan er niets van vinden op verschillende fora, zodoende hier de vraag:)

Om hier een veilige setup van te maken zou ik een composiet ontvanger gebruiken als ik jou was. B.V. een S-Bus van Futaba. Je trekt hier maar een patch kabel tussen de ontvanger en de beatsx. Verlengen van de kabels is ook niet zonder risico's. In dit geval zou je geen hoge stroom door je bedrading hebben lopen (als je zorgt dat je BEC aan de beastx unit aangesloten zit tenminste) dus een ding waar je hier over zorgen moet maken, is dat de stekkers niet in de lucht van elkaar afspringen.

Hier een schemaatje van hoe de boel nu aangesloten zit.
Nu geheel standaard aangesloten. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat er extra voeding in de microbeast terecht komt? En is dit echt nodig?

De verlengkabels zitten in krimpkous, dus kleine kans dat deze nog los trillen o.i.d.

schermafbeelding2012051.png

Om de boel wat veiliger te maken zou ik hier de voeding kabels van van je ESC splitsen, en behalve dat hij direct in de ontvanger ingeplugd zit zou ik hem ook in de sys port bij de beastx inpluggen. Hiermee voorkom je dat je servo's en je beastx via al die stekkers gevoed worden, en altijd volledige spanning krijgen.
Wat me ook veilig lijkt is dat je bij de verbinding tussen de AILE en de AIL/CH5 langere patch kabel gebruikt i.p.v. verlengen. Door deze port wordt je beastx gevoed in deze opstelling, volgens mij en het heeft hetzelfde effect als spliter bij je ESC.

Bedankt! dat klinkt als de juiste manier.:)

Om de boel wat veiliger te maken zou ik hier de voeding kabels van van je ESC splitsen, en behalve dat hij direct in de ontvanger ingeplugd zit zou ik hem ook in de sys port bij de beastx inpluggen. Hiermee voorkom je dat je servo's en je beastx via al die stekkers gevoed worden, en altijd volledige spanning krijgen.
Wat me ook veilig lijkt is dat je bij de verbinding tussen de AILE en de AIL/CH5 langere patch kabel gebruikt i.p.v. verlengen. Door deze port wordt je beastx gevoed in deze opstelling, volgens mij en het heeft hetzelfde effect als spliter bij je ESC.

Dubbele voeding kan leiden tot ongewenste vereffeningsstromen tussen de beastX en de ontvanger. Beter is om de voeding op de beastX te plaatsen, die heeft ook de "afnemers", de servo's erop zitten. De ontvanger wordt dan gevoed vanaf de beastX, aangezien deze heel weinig vermogen nodig heeft is dit prima.

Dubbele voeding kan leiden tot ongewenste vereffeningsstromen tussen de beastX en de ontvanger. Beter is om de voeding op de beastX te plaatsen, die heeft ook de "afnemers", de servo's erop zitten. De ontvanger wordt dan gevoed vanaf de beastX, aangezien deze heel weinig vermogen nodig heeft is dit prima.

Persoonlijk denk ik dat mrparadox al lang aan het vliegen is na een jaar ;-))) bovendien is hier geen sprake van dubbele voeding maar van het splitsen van de voeding - wat perfect veilig is. Dubbele voeding zou ik ook niemand adviseren. Wat voeden van de ontvanger via de beastx betreft, bestaat het gevaar dat als de spanning naar beneden getrokken wordt door de b.v. slechte verbinding op de beastx zelf, de ontvanger te lage spanning krijgt om te kunnen functioneren. Als je je voeding splitst is dit niet het geval meer en ben je dubbel gezekerd.

haha ja dat klopt.
Ondertussen de beastx vervangen door een vbar en helemaal probleemloos nu.
Ik gebruikte 2 draadjes vanuit de jive naar de spektrum ontvanger, werkte prima.

nu 2x voeding kabel vanuit de jive in de Vbar, werkt ook uitstekend. + 1x scorpion backup guard erbij.

Back