BeastX met Futaba T10J over Sbus

Discussie in 'Flybarless' gestart door helibot, 4 okt 2014.

  1. helibot

    helibot

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    3
    Hallo

    Ik heb een Futaba T10J zender, mode 2, met een R3008SB ontvanger via een Sbus gekoppeld aan een BeastX Plus (FW 3.1.3). Tijdens de setup in punt G, swashplate centering, geeft de rechter stick geen response. Ik kom ook niet verder voorbij dit punt.

    Kan iemand me helpen?

    Groetjes

    Theo
     
  2. JaapDMC

    JaapDMC PH-SAM

    Lid geworden:
    12 aug 2012
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Friesland
    Dag Theo,

    Ik had soort gelijke problemen met andere apparatuur. Misschien heb je iets aan het volgende.

    Ik heb een T14SG zender en R7008SB ontvangers.
    Deze ontvanger heeft 4 modes (A,B,C en D). Voor sbus gebruik met een enkele ontvanger moet je deze ontvanger in mode B zetten. Dit is niet de default waarde vanuit de fabriek.
    De T14SG kent meerdere zendprotocollen, bv FASSTest14CH en FASSTest12CH. Behalve dat er een verschil is in het aantal servo kanalen en het aantal telemetrie kanalen is er ook een verschil in de volgorde van de toewijzing van de functies van de kanalen op de sbus. Bv bij FASSTest14CH zijn de SBUS kanalen 5 en 6, Gyro en Pitch en bij FASSTest12CH zijn kanalen 5 en 6, Pitch en Gyro. Dus net andersom.

    Voor mijn 3GX moet ik daarom FASSTest14CH gebruiken en voor mijn NAZA V2 FASSTest12CH.

    Ik moest dus de ontvanger in een andere mode zetten en er blijkt afhankelijk van het gekozen sendprotocol meerdere mappings te zijn van functies op de sbus kanalen.

    Misschien dat je dit kunt "vertalen" naar de door jouw gebruikte apparatuur.

    Groet, Jaap.
     
  3. helibot

    helibot

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    3
    Mode B

    Jaap,



    Dank voor je reactie, maar de R3008SB staat standaard in mode B. Daar ben ik verder niet aan geweest.

    Theo
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    dat is juist wat er wordt gezegd: kijk even of de originele toewijzing wel klopt..
    Best mogelijk dat mode B niet de goede is voor jouw toepassing
     
  5. helibot

    helibot

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    3
    Receiver Mode

    Zojuist de mode getest. En mode B blijkt toch de juiste te zijn. Hoewel e.e.a. nog niet helemaal werkt. Mode A en C werken helemaal niet en bij mode D merkte ik geen verschil

    Theo
     

Deel Deze Pagina