Beastx probleem

Mijn Logo 400 met Beastx versie 3.0 steekt de neus de hoogte in en gaat abrupt bijna vertikaal staan bij het uitkomen van een looping.
Heb al volgende wijzigingen geprobeerd:

Parameter E: van rood naar blauw knipperend (de heli schoot vertikaal de hoogte in bij het aanzetten van de looping

Dial gain: verhoogd van 09.00 uur naar ca 11.00 (heli bleef de neus de lucht insteken bij het uitkomen van de looping)

Bij speed flight blijft de Logo mooi strak horizontaal doorvliegen (geen dolfijn gedrag te bemerken)

Wat kan ik verder nog proberen?

Bedankt

Belgo

Gaan de correcties wel de juiste kant op?
Test:
- start heli op terwijl hij horizontaal staat
- Lift de heli
- kantel naar achteren
- Corrigeert de swash naar voren?
- kantel de heli naar rechts
- corrigeert de heli naar links?

Meest waarschijnlijke optie (bedacht ik net)
Als je uit een looping komt kan het toerental oplopen.
Een beast gaat 1 kant op sturen bij teveel trillingen.
Als het toerental te hard oploopt kan hij teveel trillingen ontvangen.
Optie 1:
strap de beast extra vast met klitteband
Het klinkt raar maar vaster is beter

Optie2:
probeer de looping met minder toeren op de kop.
Heb je het dan nog?

Bedankt voor de snelle antwoorden

Ter info: ik vlieg al meer dan 3 jaar FBL met V stabi en HC3X maar heb geen Beastx ervaring. (2x TDR, 1 x Logo Xxtreme 800, 1 x Align 600 ESP)
Alle stuurcorrecties gaan perfect. Roll is kaarsrecht, flips geen probleem

Set up:

- regelaar Kontronik 100 LV
- motor Align BL 600MX 1220 kv
- akku SLS 6S 4000; 30C
- toerental bij acro ca. 1950 (bij 60%)
- pitch -9° / + 12°
- servo´s Graupner DES 676 BB op swash
- hek servo Savox SH 1357MG
- BeastX versie 3.0 Cyclic menu J: blauw bij 6°; menu L: bijna blauw
- Beast parameter sub menu B: rood (stuur input)

Nog verdere info nodig?

Belgo

Bedankt voor de snelle antwoorden

Ter info: ik vlieg al meer dan 3 jaar FBL met V stabi en HC3X maar heb geen Beastx ervaring. (2x TDR, 1 x Logo Xxtreme 800, 1 x Align 600 ESP)
Alle stuurcorrecties gaan perfect. Roll is kaarsrecht, flips geen probleem

Set up:

- regelaar Kontronik 100 LV
- motor Align BL 600MX 1220 kv
- akku SLS 6S 4000; 30C
- toerental bij acro ca. 1950 (bij 60%)
- pitch -9° / + 12°
- servo´s Graupner DES 676 BB op swash
- hek servo Savox SH 1357MG
- BeastX versie 3.0 Cyclic menu J: blauw bij 6°; menu L: bijna blauw
- Beast parameter sub menu B: rood (stuur input)

Nog verdere info nodig?

Belgo

PS Ik vlieg met Edge FBL 525 en de heli is derhalve gestretched

Belgo,

Ik denk dat het dan in een trilling zit.
Want echt hard naar achteren sturen gebeurt niet zo maar.
Strap down de BeastX of gebruik eens een harder schuimpje.
Elimineer soewieso zo veel mogelijk trillingen maar dat wist je al :p

Ik heb ook V-stabi's en een beastX.
Bij mijn beastX had ik een onbalans bij mijn tailblades.
Bij een bepaald toerental ging hij hard naar rechts.
Autorotatie en het was direct weg.
Dit bleek aan de trillingen te liggen. Staat ook in de manual dat hij dit kan doen. Welke kant op ligt totaal aan welke gyrosensor over de zeik gaat.

Als flips goed gaan dan is dat min of meer dezelfde stuurbeweging alleen meer op de plaats dus het is niet de stuurbeweging maar iets anders......

De Logo 400 is vrij gevoelig voor trillingen vanuit de staart. Heb je nog de plastic tailcase? Ik merkte al verschil toen ik de lagers in de behuizing lijmde.

Anko,

Ik gebruik de BEC van de Kontronik afgesteld op 5,4 v

Belgo
SPEC van je servos:
Torque at 4.8V, approx. 37 N/cm
Torque at 6.0V, approx. 44 N/cm

ik zat aardig in de buurt... Dergelijke servos worden gebruikt met 425 tot 470mm blades, ik denk dat ze met grotere blades gewoon stallen.... Probeer de bec eens op 6v, dat kan iets uitmaken.

Ik dacht eerst, ja dat kan.
Maar even later dacht ik dat het symptoom dan niet klopt.

Als hij stalt dan moet hij heftige load krijgen.
Een looping is geen heftige load voor de servo's, er zit dan niet veel pitch op.

Hij trekt naar achteren, NA de looping.Dus een beweging er NA.
Een stall zou ze gewoon laten freezen maar niet extra sturen.

Maar een extra test op 6V kan geen kwaad.

Na een loop, in dat laatste bochtje richting rechtuit krijgt hij wat g krachten te verwerken, de servo's moeten dan langdurig aan de bladen trekken om alles goed te krijgen
als het tijdens dat laatste bochtje gebeurd, zou de elevator de zwakste schakel zijn die de kracht niet op kan brengen

ALS dit het geval is, zou een zeer enthousiast gevlogen fff bocht hetzelfde effect moeten geven
zeker als je hem kort draait

Als het gebeurt NA het uitkomen van de looping, zal het toch trilling zijn
verschillende figuren geven verschillende trilling door een heli, kan zijn dat de loop net ff een aparte trilling geeft waardoor een gyro iets verkeerd ziet

ik heb eens een setje van 3 servo's gehad die de kracht er niet meer voor hadden, de loops en rondvliegen gingen allemaal goed
tot ik heel enthousiast omlaag kwam, en even rustig dacht af te remmen.
vonden ze niet grappig, alledrie tegelijk over hun nek. bijzonder vliegbeeld, maar was wel in verschillende figuren op te roepen (bedacht ik naderhand)

Bedankt allen

@ Walter: de Logo drift niet in hoovering; maar dat sluit niet uit dat er trillingen kunen zijn bij figuren. Zal de Beastx wat vaster bevestigen en eventueel een hardere tape proberen

@ Laurens: ik heb een alu hek rotorhuis

@ Anko: zal eens op 6v proberen

@ Student: het gebeurt als volgt: ik trek een zo groot mogelijke kooping (dus met grote snelheid aangevlogen en met langzame stuurinput en correct gedoseerde pitch), dit gaat allemaal perfekt; dan komt de heli eventjes vlak maar schiet daarna met de neus pijlsnel de hoogte in en ik moet dan met fors veel nick de Logo terug horizontaal brengen om verder door te vliegen

Klinkt niet als servo's, dus ook niet als stroomprobleem
klinkt toch als trilling

Gooi het toerental eens een tik omhoog/omlaag, als het dan opeens beter/slechter is, weet je meteen zeker wat het is
niet in 1 keer 10 dingen proberen, dan weet je naderhand nooit wat het nu was

Gaan we uitproberen.
Om de een of andere reden hou meer van dit antwoord dan van "te zwakke servo´s" aangezien ik er geen sterkere in krijg gezien de afmetingen van het frame dat ik NB ook al heb moeten uitfrezen of weet jij wel alternatieve, sterkere servo´s Anko?

Bedankt

Belgo

Gaan we uitproberen.
Om de een of andere reden hou meer van dit antwoord dan van "te zwakke servo´s" aangezien ik er geen sterkere in krijg gezien de afmetingen van het frame dat ik NB ook al heb moeten uitfrezen of weet jij wel alternatieve, sterkere servo´s Anko?

Bedankt

Belgo

Kortere blades..... Of t frame ook upgraden naar dat van de 500

Back