BeastX staart probleem

Ik heb een probleempje met mijn microbeast,

Wanneer ik mijn stick (op mijn zender) voor mijn staart nog maar een mm beweeg slaat hij (de servo) al volledig uit naar links of rechts. In normal mode is het iets minder.

Enig idee wat er mis zou zijn?

Ik heb een soortgelijk probleem met de beastx.
Waneer ik van normaal mode naar heading hold schakel gaan de heckbladen in een hoek staan ZONDER stick input.
Wanneer ik weer naar normaal schakel gaat de pitch slider weer in het midden staan.
Schakel ik weer naar heading hold duiken de bladen weer in de hoek.
De beast is opgestuurd naar Duitsland en kwam weer terug met de nieuwste versie erop, 2,0.
Probleem is echter onveranderd aanwezig. :confused:
Instellingen zijn tig maal gecontroleerd en een andere heckservo bood ook geen uitkomst.
Gebruikte servo's: 9254 van futaba en de align 650.

Vandaag gaan we een andere beast erop zetten om problemen met de zender uit te sluiten of juist aan te tonen.
Ben

Laatst bewerkt:
Vliegt en corrigeert hij verder wel normaal?

Misschien is het en of andere preset in het geheugen van de beast

Ik vrees dat het een mechanisch probleem is van de heli zelf,

Toen ik de heli heb opgebouwd had ik al problemen met de staart zelf (enorme tail wag). Ik dacht met het plaatsen van een beastx dat het probleem zou over zijn maar niets is minder waar. Toen dacht ik dat het de servo was maar deze doet het op een andere heli perfect.

Ik vrees dat ik de volledige mechanische setup zal moeten overdoen en een nieuwe tail unit zal moeten aanschaffen (deze loopt namelijk niet zonder weerstand)

De limieten staan goed ingesteld..? (Setup menu E)

Dat hij zo snel is in HeadingHold is niet heel raar...

TailWag is moeilijker, is het met hover..? probeer dan de heli netjes te laten hoveren in normal, wijkt hij dat zorg dat je linkje versteld zodat hij bijna geen drift meer heeft.
Is er dan nog wag zou ik de bal een gaatje dichter bij de servo zeten...

Dit werkt over het algemeen bij elke Gyro wel redelijk..

Heb je tailwag met een snelle vlucht dan zou je de gain wat lager moeten zetten tot het over is...

Ik ben ook aan het prutsen op mijn Protos met BeastX, het blijft trail and error....
Oftewel klooien tot het werkt ;)

Ik heb een soortgelijk probleem met de beastx.
Waneer ik van normaal mode naar heading hold schakel gaan de heckbladen in een hoek staan ZONDER stick input.
Wanneer ik weer naar normaal schakel gaat de pitch slider weer in het midden staan.
Schakel ik weer naar heading hold duiken de bladen weer in de hoek.
De beast is opgestuurd naar Duitsland en kwam weer terug met de nieuwste versie erop, 2,0.
Probleem is echter onveranderd aanwezig. :confused:
Instellingen zijn tig maal gecontroleerd en een andere heckservo bood ook geen uitkomst.
Gebruikte servo's: 9254 van futaba en de align 650.

Vandaag gaan we een andere beast erop zetten om problemen met de zender uit te sluiten of juist aan te tonen.
Ben

Werkt hij (de HH) wel gewoon als je de staart met de hand beweegt, en heb je de juiste servo instellingen erin staan?
Dat hij verloopt op de werkbank is vrij normaal, doet een normale HH gyro ook wel.
Ik controleer alleen de correctie richtingen na het installeren.

Eric,

Heck corrigeert de juiste kant op bij het draaien van de heli in HH.
Servo instellingen zijn juist, gedaan aan de hand van de nieuwste versie 2.0.
Die heeft op het gebied van de frequentie van de heckgyro er nl. een knipperende led bij gekregen.
Vandaag op de werkbank geen problemen gezien, alles werkt normaal.
Daardoor ook de beast niet verwisseld, had geen zin.
Zaterdag werkte alles ook normaal, daarna bij het optoeren sloeg de staart een kwart tot halve slag om. Ik heb de heli nu in de DX8 staan.
Zet 'm eerst maar eens in mijn ff10 en dan kijken of het probleem verholpen is.
Ben

Ben,

Tijdens het optoeren moet ik ook soms (eigenlijk altijd) de heck blaadjes even zelf rechtzetten met de rudder stick.
Is het eerste waar ik naar kijk als ik optoer.
Is ook normaal bij iedere HH gyro, deze kan namelijk pas gaan corrigeren als de heli los is, op de grond zal hij niet verdraaien.
Daarna stijgt hij bij mij gewoon op en de staart houd in de lucht perfect.
Zou ik dat niet doen dan maakt de mijne denk ik ook een slag opzij tijdens het optoeren.
Is het dat?

Laatst bewerkt:
Eric,
Ik heb een paar keer met dit probleem gevlogen.
Het gaat een poosje goed waarna de staart in de vlucht opeens verdraait van, zoals aangegeven, een kwart slag tot een halve. :onweer:
Ik vlieg een andere 600 met de 3G in mijn ff10.
Daarvoor geldt het zelfde protocol met optoeren zoals je aangaf.
Die geeft geen problemen. :-)

Wanneer ik van de pits naar de vliegplek loop is mijn heli "scherp" met de autorotatieschakelaar aan en HH uit.
Wanneer ik de heli heb neergezet zoals ik wil opstijgen schakel ik de HH in. De pitchslider staat dan dus in het midden.
Optoeren en bij zo'n 1300 toeren slaat de staart om zonder dat ie van de grond gekomen is en zonder stickinput.
Ik zet de auto schakelaar aan en heli toert af.
Ik schakel naar normaal mode en pitchslider gaat naar het midden.
Ik schakel dan weer naar HH en zonder stickinput draait de heck de hoek in.
Dat is de praktijk.
Ben

Laatst bewerkt:
@Ben, vlieg je de beastx nog steeds met de DX8 of ben je terug naar de FF10 en heb je het probleem nog steeds?
Andere beastx al geprobeerd?

@Ben, vlieg je de beastx nog steeds met de DX8 of ben je terug naar de FF10 en heb je het probleem nog steeds?
Andere beastx al geprobeerd?

Ik krijg van een vriendelijk clublid een futaba ontvanger te leen.
Deze week inbouwen en dan met de ff10 eens proberen.
Voordat ik de beast naar Duitsland stuurde heb ik er een paar vluchten mee gedaan.
Op bovenvernoemd probleem na vliegt ie prachtig.

Ik wilde zondag een beast proberen van een ander vriendelijk clublid. (jaja we hebben er veel in Dordrecht).
Maar aangezien de problematische beast op de werkbank alles deed wat ie moest doen en het regende had dat niet veel zin.

Te volgen werkwijze denk ik:
1- instellen in de ff10 en vliegen.
2- indien bij 1 geen succes andere beast met de ff10.
Indien 1 en 2 geen succes dan word ik snel verdrietig.
De heli heeft nl met een 3G goed gevlogen.
Niet vragen waarom ik over ben naar de beast aub. :D

ik denk dat witwas zijn vraag al wel is beantwoord en jouw probleem leek vergelijkbaar dus ik zou denken dat dit topic wel passend is.

Hoe ziet jouw probleem eruit tijdens het vliegen?
Gaat hij uit zichzelf gecontroleerd piros draaien? Of maakt hij alleen een halve slag en doet hij het daarna weer normaal?
Die halve slag maken doet ie alleen na overschakelen naar HH?

Hij vliegt normaal waarbij ineens de staart een aantal graden omslaat.
Daarna vliegt ie weer gewoon door.
Verder geen hunt gedrag of langzaam wegdraaien van de staart.
Ben

Back