BeastX vraagje

Ik heb een beastX op een Trex700 voor schaalvliegen geïnstalleerd maar zit met het volgende : volgens de manual mag je dus niets instellen op de zender, ik heb max en min pitch op +9° en -4° via de beastX geprogrammeerd. Hooveren gebeurt normaal bij midstick op ca.5° maar mijn midstick is nu 0° ???. Hoe moet ik midstick nu op 5° krijgen vanuit m'n beastX ????

Alvast bedankt voor jullie hulp !

Groetjes
Ronny

Je hebt je max en min pitch ingesteld op je beast en kan nu beginnen spelen met je pitch curve in je zender om op 5° mid stick te komen ;).

Je kan je min en max pitch in de beast ook instellen op -12° & +12° en dan je pitch verlagen door je pitch curve (in je zender) aan te passen.

Mvg,
Niki

Je kan je min en max pitch in de beast ook instellen op -12° & +12° en dan je pitch verlagen door je pitch curve (in je zender) aan te passen.

Mvg,
Niki

+1,

Dan je zender op midstick zetten en je middelste punt van je pitch curve aanpassen tot je 5 graden meet op de bladen, dan verder een mooie vloeiende curve maken.

Bedankt mannen,
Mag ik dat dan toch in m'n zender wijzigen ? Dacht dat ik alles via m'n beastX moest programmeren !

Je moet je servo setup leren aan de beastx ,dus tijdens het instellen van de beast zorgen dat de zender "standaard" ingesteld staat. Met standaard bedoel ik throttle & pitch curves lineair ingesteld staan, atv op 100% expo en d/r op 0%. De beast moet je servo endpoints enz leren kennen zodat de unit weet wat de servo setup kan. Als alles ingesteld staat zoals het hoort in de beast dan kan je in je zender throttle & pitch curves gaan instellen. En eventueel expo & D/R.

beast x step j - YouTube

De bovenstaande link heeft mij fel geholpen bij het instellen van de beast ;).

Welke zender gebruik je?

Mvg,
Niki

Hoi Niki,
Interessante link, ga ik zeker allemaal afkijken.
Ik heb de nieuwe Futaba T14SG en kom van de MX22 van Graupner. Is wel effe wennen :). Ik heb de beastX overigens mooi kunnen afstellen (op de midstick 5° na dan) nu de Futaba nog en ik ben vertrokken hè !

Groeten
Ronny

Die 5° krijg je in je zender wel weggewerkt.
Futaba & Graupner zenders daar heb ik geen ervaring mee.

Komt wel goed ;).

Mvg,
Niki

Back