BEC en ESC

Ik heb een Align ESC (REC-BL75G) en een Align BEC (RCE-B6X).

Van de ESC komt een draadje die naar de receiver gaat.
Is dit alleen een "gas signaal" draad of ook een voeding draad voor de ontvanger??
 
Het kabeltje van de ESC is opgebouwd uit drie draden:

1. De impuls die het "gas" signaal vertegenwoordigt,
2. de massaverbinding,
3. als er sprake is van een ESC met BEC de voeding naar ontvanger en servo's.
 
Ik heb een Align ESC (REC-BL75G) en een Align BEC (RCE-B6X).

Van de ESC komt een draadje die naar de receiver gaat.
Is dit alleen een "gas signaal" draad of ook een voeding draad voor de ontvanger??

Het klopt, signaal kabel gaat naar de ontvanger,
De andere 2 kabels van de bec zijn inderdaad nodig voor de stroom voorziening van de helie.
In ieder geval, de zwarte draad van de esc moet niet doorverbonden worden aan de ontvanger!
 
Het klopt, signaal kabel gaat naar de ontvanger,
De andere 2 kabels van de bec zijn inderdaad nodig voor de stroom voorziening van de helie.
In ieder geval, de zwarte draad van de esc moet niet doorverbonden worden aan de ontvanger!

Ik bedoel de rode rdaad i.p.v zwarte
 
Betekent dit dat ik dan die BEC niet had hoeven kopen.
Deze set is voor de Trex 600 op 6S.
Of is het veiliger om met een aparte BEC te vliegen.
Dit betekent dus dat de + (rode) draad dus, van de ESC, moet worden verwijdert als ik met een BEC vlieg
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad...
Rode los, stel je de BEC van de ESC buiten werking.

Een losse Bec heeft een paar voordelen:
- je esc als geheel wordt een stuk minder warm (zal dus ook minder snel oververhitten)
- Mocht de esc doorbranden/stoppen, heb je in ieder geval nog stroom op de servo's staan. Dus kun je nog landen...

Je bent gewoon wat bedrijfszekerder.
 
Back
Top