BEC en ontvanger accu

Ik heb een mooie elektro zwever, met een JETI Advance 40-P3 regelaar aan een Mega 22/30/3 en een 10 CEL 2400Mah accu. Bij full power is de accu in ongeveer een minuut of 4 leeg en grijpt de BEC in.

Nu draaien er 6 servo's mee, dus zal dus niet zolang kunnen genieten van de termiek. Nu zat ik te denken om een extra ontvanger accu te plaatsen.
Om toch een uurtje boven te kunnen blijven.....

Maar hoe werkt dat nu en vooral hoe sluit je dat aan?

In het servo snoertje tussen de regelaar en ontvanger onderbreek je het rode draadje. Vervolgens sluit je op je ontvanger een ontvanger accu aan van de gewenste inhoud.

Je kan het beste het zwarte lipje van het stekkertje van je regelaar omhoog wippen, zodat je het metalen pennetje van het rode draadje er uit kunt trekken. Even isoleren en klaar.
Op deze manier kan je hem ook zo weer herstellen.

Heb geen vrije aansluitingen op mijn ontvanger, dus als ik de rode draad van die aansluiting naar de ontvanger accu leidt. De zwarte splits, 1 voor de controller en een naar de ontvanger accu. De witte/oranje gewoon in tact houd, zou alles normaal moeten werken.

Correct?

Oja Y kabel :oops:

Wat ik al zei, ik zou hem niet doorknippen maar uit het stekkertje pierken (lipje omhoog wippen met een naald en er uit trekken)
Dan kan je het eventueel weer makkelijk herstellen als je de controller voor iets anders wilt gaan gebruiken.

Ik zou gewoon de rode draad op de Y-kabel verwijderen, blijft de controller gewoon intact. Zonder kans op storing/beschading voor als ik hem later weer "normaal" wil gaan gebruiken.

Eric,

Jouw manier werkt, dus dat kan je doen.

(manier van Satoer werkt trouwens ook als je het Y-kabeltje niet wilt beschadigen)

Back