Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou het niet gokken en voor de 5A kiezen.
Wat voor model en wat voor servo's?
Model is nog niet aangekocht, maar 't is een 2e hands Vertigo (standaard versie, zou AUW rond de 1240g zijn)
Weet niet of dit wel een goede keus is tenzij je alleen bij weinig wind wilt vliegen, als het je eerste F5J model is zou ik eerder een model van 1500-1600 gram kiezen. Een ietwat zwaarder model kun je wel bij weinig wind vliegen maar een licht model niet bij ietwat meer wind.
Voor de genoemde motor/prop keuze moet een YGE 35 voldoende zijn, deze kan kortstondig max 60A aan.
Duur, het blijft een vervelend woord in onze hobby. Gebruik zelf lever de woorden “veel geld”. Sommige materialen zijn het gewoon waard.
Ik gebruik al 10 jaar de regelaars van YGE. En dat zonder problemen. Dat is mij veel waard.
Ik reis heel Europa door voor F5J events. Als ik een wedstrijd zou vergooien omdat de “ goedkope” regelaar niet zou werken net op het moment dat ik 1000 km van huis ben, dan pas ik zou ik roepen dat het een “duur” grapje was.
Met 300 gram ballast is de XPower F2919/10 te licht, denk dan eerder aan een Dualsky xm 3040 eg. Maar kijk eens op de website van Jo Grini die veel motoren in diverse combinaties getest heeft : 2020testingmotor.pdf (jojoen.no)
Een licht model, ook al kun je die ballasten heeft natuurlijk ook minder sterkte en stijfheid. Denk bijvoorbeeld aan de vleugelpennen, ligger, romp en vleugelhuid. Juist als je een licht model ballast is deze kwetsbaar voor structurele schades bij een wat ongelukkige landing.
Al ambieer je geen wedstrijden, zou het toch leuk kunnen zijn een keer een clinic te bezoeken. YGE 65 is inderdaad niet leverbaar in verband met gebrek aan componenten, volgens de wandelgangen wordt de productie pas begin 2023 weer opgestart.